پیش ازین سعی کردیم که در مقالات هنزا شما را با مصالح گوناگون ساختمانی روز دنیا به خصوص آن هایی که تحت برند هنزا در کشور ما تسط شرکت گام آبی فردا تولید می شود آشنا کنیم و بتوانیم یک معرفی کامل از محصولات ساخت و ساز به خوانندگان عزیز ارائه کنیم تا بتوانند برای ساخت ساختمان خود با اطلاع و آگاهی کامل بهترین مصالح را انتخاب کنند که از جمله این مصالح بتن اکسپوز می باشد.

بتن نما در واقع همان بتن است که از دیرباز به عنوان یک محصول استحکام بخش در بخش های مختلف ساختمان از جمله پی ریزی، ستون ها، سقف و کف ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته است. اما با این تفاوت که بتن نما دیگر نقش استحکام بخشی ندارد بلکه به عنوان یک محصول جهت پوشش بنای ساختمان مورد استفاده قرا می گیرد. در واقع می توان گفت بتن اکسپوز، بتنی است که کارکردش از تقویت مقاومت اختمان به تزئین ساختمان تغییر کرده است.

اما در معرفی بتن نما باید توجه داشت که این محصول چه مزایا و فوایدی نسبت به سایر محصولات ساختمانی دارد و چرا مهندسان و سازندگان ساختمان ها باید در میان همه مصالح ساختمانی که می توانند به عنوان نمای ساختمان مورد استفاده قرار دهند، به دنبال بتن اکسپوز بروند. در پاسخ به این پرسش سعی کردیم که به بعضی از برجسته ترین مزیت ها و فواید بتن نما اشاره کنیم.

فاکتورهای موثر در زیبایی نمای بتن اکسپوز

به عنوان مثال در مقاله “بتن اکسپوز، نمایی با وزن سبک” درباره وزن سبک پنل های بتن اکسپوز صحبت کردیم و گفتیم که این امر موجب می شود که حمل و نقل این محصول ساده تر گردد و همچنین عملیات نصب آن دارای سهولت بیشتری باشد و همه این ها باعث می گردد که سرعت اجرای یک نمای بتن اکسپوز بسیار افزایش پیدا کند که همانطور که می دانید سرعت عملکرد یکی از اصلی ترین فاکتورهای مورد توجه سازندگان ساختمان است و ارتباط مستقیمی با مقوله اقتصادی و هزینه های ساختمان خواهد داشت.

در دیگر نوشته ای که راجع به امتیازات بتن اکسپوز بیان کردیم که می توانید در مقاله “بتن اکسپوز محصولی با طول عمر بالا” آن را مطالعه نمایید، بیان شد که یکی از فاکتورهای تعیین راندمان یک محصول دوام و طول عمر آن می باشد و طول عمر یک محصول به مقاومت آن در برابر عوامل تخریبی مربوط می شود. بتن اکسپوز می تواند در برابر تغییرات و سرایط مختلف جوی و همچنین رطوبت و ضربه به خوبی از خود مقاومت نشان دهد به همین دلیل جزو مصالح ساختمانی دارای طول عمر زیاد محسوب می شود.

به همین دلیل است که می توان گفت “بتن اکسپوز نسل جدیدی از نمای ساختمان ها” است که مورد استقبال روز افزون سازندگان بناهای ساتمانی و همچنین سازه های مختلفی همچون سدها، پل ها، زیرگذرها، تونل ها و غیره قرار گرفته است. به خصوص کسانی که به دنبال نمایی خاص، متفاوت و مدرن برای ساختمان خود هستند، حتما به بتن اکسپوز به عنوان یکی از اولین گزینه های خود فکر می کنند.

کیفیت عامل مهم زیبایی نمای بتن اکسپوز

البته برای داشتن یک نمای خوب فقط استفاده از یک مصالح ساختمانی خوب کافی نیست و طراحی و نحوه اجرا نیز دو فاکتور مهم و اثرگذار برای دست یافتن به یک نمای ساختمانی ایده آل به حساب می آیند. در مورد بتن اکسپوز نیز وضع به همین منوال است.

یعنی اگر چه همانطور که گفتیم بتن اکسپوز جزو مقاوم ترین مصالح ساختمانی جهت پوشش نمای ساختمان است  و همچنین چنانچه بیان کردیم دارای قابلیت های هنری بالایی به خاطر جنس و رنگ خاص آن می باشد، اما این به تنهایی برای آنکه به یک نمای مطلوب برسیم کافی نیست.

طرح و بافت بتن نما نیز جزو فاکتورهای مهم برای به دست آوردن یک نمای خوب و مورد پسند است که به این منظور می توانید برای آشنایی با برخی از این طرح ها و بافت ها به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و در آنجا با برخی از انواع پنل های بتن اکسپوز تولیدی هنزا آشنا شوید که در پروژه های بزرگ در کشور عزیزمان به کار رفته است.

علاوه بر طرح و بافت بتن اکسپوز همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، بتن نما خاصیت رنگ پذیری دارد و شما می توانید پنل های بتن اکسپوز ساختمان خود را به رنگ مورد نظر خود رنگ آمیزی کنید و به این ترتیب آن را با طرح و دکوراسیون مورد نظر خود متناسب کنید.

نکته دیگری که می تواند در رسیدن به یک نمای زیبای بتن اکسپوز خیلی موثر باشد، نحوه اجرا و نصب آن است. شما باید برای نصب نمای بتن نما خود حتما از یک تیم ماهر و حرفه ای بهره ببرید. چرا که در صورت نقص در اجرا ممکن است بهترین پنل های بتن اکسپوز نیز دیگر زیبایی لازم را به ساختمان شما اضافه نکنند.

قبلا گفتیم که اجرای بتن اکسپوز به دو روش استفاده از پنل های پیش ساخته و قالب گذاری و بتن ریزی در محل انجام می شود که هر یک از این روش ها با توجه به پروژه مورد نظر اولویت پیدا می کنند. برای آنکه بدانید برای ساختمان خود بهتر است از کدام شیوه برای اجرای بتن اکسپوز استفاده کنید، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در هنزا تماس خاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *