همانطور که می دانید بتن اکسپوز به عنوان یکی از مصالح ساختمانی جهت پوشش نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای کارکرد نمای ساختمان چند فاکتور اهمیت زیادی دارد که عبارتند از:

– زیبایی:

در گذشته مسکن و ساختمان تنها محلی برای اسکان افراد و محافظت از آنها در برابر حوادث طبیعی و حفظ حریم شخصی آن ها نسبت به دیگران محسوب می شد.

اما امروزه همان گونه که در مقاله “خلاقیت و ابتکار در استفاده از بتن اکسپوز” مورد اشاره قرار گرفت، تنها استحکام و مقاومت سازه مورد توجه مهندسان و سازندگان ساختمان ها قرار ندارد، بلکه یکی از مسائل مورد توجه این است که ساختمان بتواند از لحاظ بصری محیطی جذاب و آرامش بخش به دنبال آورد که زیبایی آن باعث لذت افراد گردد. که بتن اکسپوز در این راستا فایده زیادی دارد.

بتن اکسپوز، نمایی با وزن سبک

– استحکام و مقاومت:

نمای ساختمان از این جهت که در معرض عوامل بیرونی مانند آفتاب، باد و باران و ضربه های احتمالی قرار دارد باید بتواند از خود استحکام زیادی در برابر این عوامل نشان دهد. که بتن اکسپوز به دلیل استحکام بالای آن، همواره جزو اولویت ها قرار دارد.

سرعت در کار:

زمان همواره به عنوان یک عامل مهم در همه زمینه ها مطرح است. در ساختمان سازی هم هر چه سرعت کار بالاتر باشد برای مالک ساختمان مطلوب تر است. بتن اکسپوز به دلیل آنکه از پنل های پیش ساخته تشکیل شده که در ابعاد، طرح و رنگ مورد نظر از پیش آماده می شود و همچنین دارای وزنی سبک است، به راحتی قابل نصب است.

قبلا در مورد روش های مختلف نصب بتن اکسپوز به دیوار نما در نوشته “ساختمان بتن اکسپوز و راهکارهای نصب آن” صحبت کردیم که برای آگاهی بیشتر در این زمینه می توانید به آن مقاله مراجعه نمایید. بنابراین با توجه به شکل قالب گذاری بتن اکسپوز می توان گفت که یکی از سبک ترین مصالح ساختمانی برای پوشش نما می باشد.

در صورت درخواست این محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید و برای انتخاب نمونه دلخواه خود نیز می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *