دال بتنی سازه ای حساس است.چون که بار ساختمانی را تحمل می کند. به همین دلیل خودش باید دارای کیفیت فوق العاده ای باشد. و همچنین خودش نباید باری اضافی بر ساختمان تحمیل کند. به همین جهت است که همانطور که گفته شد، طراحان دنبال راه هایی هستند که دال بتنی را به گونه ای طراحی کنند و بسازند که بتواند به خوبی از عهده نیروهایی که از طرف اجزای ساختمان به آن وارد می شود را پاسخ دهد.

همچنین خودش نیز دارای وزن پایینی باشد. و این سبک وزنی را با پر قدرت بودن تلفیق کند که بازدهی بسیار بالایی به همراه خواهد داشت. با توجه به این موارد گفته شده است که مهندسان در یک سازه برای آن که دال بتنی را در محلی مستقر کنند، شروع به اجرای آن به شیوه های مختلفی می کنند. برای آنکه بدانید چه شیوه هایی را برای این کار متخصصان و مجریان فن به کار می بندند، لازم است که به مقاله “دو شیوه اجرای دال بتنی” مراجعه نمایید.

طراحی و ساخت دال بتنی به صورت پیش ساخته

این دو شیوه همانطور که می دانید و گفته شد، یکی این است که بتن به محلی که پروژه در حال اجراست توسط کامیون های حمل بتن منتقل شده و در آن جا در محلی که قصد بتن ریزی داریم، آن را بریزیم. در این مرحله لازم است که نحوه کار بسیار با دقت انجام شود که یکنواختی سطحی دال بتنی حفظ شود. یعنی دال بتنی در تمام حجم خود بتواند یکنواختی و چگالی ثابتی را حفظ کند.

اما شیوه دوم را شیوه پیش ساخته می نامند. به این دلیل که در این روش، عمده کار در کارخانه دنبال می شود. اختلاط بتن، قالب گیری و ساخت دال بتنی و خشک کردن آن همگی در کارخانه به صورت پیش ساخته دنبال می شود و نهایتا دال بتنی آماده را به محل پروژه انتقال داده و نصب می کنند.

در صفحه دال بتنی هنزا می توانید آن دسته سازه هایی که با این شیوه به دست آمده اند، ببینید. شما هم برای انتخاب روش خاص ساختمان خود با متخصصان ما در هنزا ارتباط برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *