ما همانطور که سعی می کنیم در مقالاتی مانند “بتن اکسپوز در چه مواردی به کار می رود؟” یه نکات کاربردی و آشناسازی با بتن اکسپوز بپردازیم در ضمن در دیگر مقالات این مسئله را دنبال کردیم که اگر سی بخواهد خود به ساخت و ساز یک قطعه بتن اکسپوز اقدام کند چه مراحلی را به ترتیب باید پشت سر بگذارد تا به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کند.

در همین رابطه سعی شد که مراحل گوناگون از ساخت قاب تا سفارش بتن مورد نظر و همچنین ریختن بتن در قاب بیان شود. در این نوشته قصد داریم به روان سازی بتن اکسپوز بپردازیم یعنی مرحله ای که شما باید با قدرت سعی در شناور کردن این محصول بنمایید.

شناورسازی با قدرت اولین قدم در نرم کردن بتن اکسپوز می باشد. این باعث می شود که سنگ های و بخش هایی از مخلوط که سفت و سخت هستند همگی خرد و نرم شوند و شما با یک مخلوط بتن با حالت خامه ای در سطح مواجه باشید.

شناورسازی بتن اکسپوز

برای انجام این کار باید از یک بالشتک صاف و بدون حفره و سوراخ استفاده کنید. هر چقدر که مخلوط بتن اکسپوز خیس تر باشد باعث می شود که ساده تر به همه سوراخ های بالشتک بچسبد. بنابراین هر چقدر که بیشتر صبر کنید تا شناورسازی را انجام دهید، چسباندن به سطح برای شما سخت تر می شود پس نباید این مرحله بیش از حد طولانی شود.

اگر برخی از حفره های بتن اکسپوز بسته نشده باشند شما می توانید از پاشیدن مقداری آب به صورت نم نم بر روی سطح بتن اکسپوز کم بگیرید تا به این ترتیب سطح حفره ها کامل پوشانده شود و شما به یک سطح کاملا یکپارچه و نرم دست پیدا کنید که در صورت سفت شدن و خشک شدن بتواند سطحی زیبا و یکنواخت را به شما تحویل دهد.

اگر در حین کار به مشکلی بر خوردید می توانید آن را با کارشناسان و مخاطبان ما در هنزا در میان بگذارید. همانطور که شما می توانید برای مشاهده نمونه های مختلف این محصول به صفحه بتن اکسپوز هنزا نیز مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *