همواره باید این مسئله را به عنوان یک مسئله کلیدی در نظر داشته باشید که ممکن است بین مرحله نظر و تئوری با مرحله عمل تفاوت هایی در هر زمینه ای وجود داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است وقتی ما در مورد بتن اکسپوز و ویژگی ها و مزیت های آن صحبت می کنیم. از خصوصیات آزمایشگاهی و خواص علمی بتن اکسپوز گفتگو کنیم، اما این سوال همواره مطرح است که آیا بتن اکسپوز می تاند در عمل نیز همان ویژگی ها و خصایص را بروز دهد؟

آیا ممکن است وقتی که کار به مرحله به اجرا در آوردن بتن اکسپوز می رسد آن دسته از خصوصیت هایی که از لحاظ علمی و تئوریک برای آن برشمردیم نتواند حین اجرا خودش را به خوبی نشان دهد و وقتی که در کنار سایر مصالح ساختمانی و شرایط آب و هوایی واقعی قرار می گیرد، برخی فاکتورهای اثرگذار وجود داشته باشند که ما در طراحی و ساخت بتن اکسپوز آن ها را لحاظ نکرده باشیم؟

بتن اکسپوز در چه مواردی به کار می رود؟

این ها سوالات مهم و کاربردی است که نه فقط در مورد بتن اکسپوز بلکه در رابطه با هر محصولی قابل پرسیدن است فلذا باید توجه داشت که می توان آن را به عنوان ویژگی های کاربردی یا عملی بتن اکسپوز باید لحاظ کنیم. به همین منظور در مقاله “از بتن اکسپوز کجا استفاده می شود؟” این سوال پرسیده شد که در چه بخش هایی از یازه های ساختمانی و غیر ساختمانی می توان بر روی بتن اکسپوز به عنوان یک مصالح ساختمانی مطمئن حساب کرد؟

در مقاله فوق الذکر دیدیم که از جمله مواردی که به عنوان محل های کارکرد بتن اکسپوز می توان از آن نام برد مربوط به مناطق تفریحی است. یعنی پارک ها، باغ ها و سایر اماکنی که به این شکل دارای فضاهای سبز و تفریحی هستند که نیاز به راه هایی برای عبور و مرور افراد دارد که بهترین گزینه هم از جهت زیبایی و هم از دوام و هم از جهت راحتی عابران، بتن اکسپوز می باشد. که در رابطه با برتری های چنین انتخابی در محل های گفته شده می توانید به نوشته ذکر شده مراجعه نمایید.

اما اگر بخواهیم در ادامه به صورت تیتروار به بقیه انواع بتن اکسپوز بپردازیم لازم است اشاره کنیم که:

  1. اماکن عبور و مرور و پیاده رو ها
  2. کفپوش کف استخرها
  3. نما و دیوارهای داخلی ساختمان ها
  4. نمای اصلی بیرونی ساختمان
  5. برای پوشش مسیرهای رفت و آمد جاده ای و وسایل نقلیه

دلیل آنکه بتن اکسپوز گزینه مطلوبی برای استفاده به عنوان کفپوش در استخرها می باشد، می توان به این نکته اشاره داشت که به جهت ساخت خاصی که این محصول دارد و به خصوص افزودنی هایی که در حین مرحله اختلاط به آن اضافه می شود، مانند فوق روان کننده ها، در قبال نفوذ رطوبت و آب به داخل ساختارش مقاومت خوب و قابل توجهی دارد.

این مقاومت سبب می گردد که بتن اکسپوز در برابر آب غیر قابل نفوذ گردد و گزینه خوبی برای پوشش کف استخرها به حساب بیاید. اگر شما نیز قصد دارید که در بخشی از ساختمان خود از بتن اکسپوز بهره مند شوید ابتدا بهتر است که با متخصصان و محققان ما در هنزا مشورت نمایید. نتیجه نهایی در این صورت می تواند مانند نمونه های صفحه بتن اکسپوز هنزا باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *