یکی از فرصت هایی که وجود الیاف شیشه در ساختار جی اف آر سی / جی آر سی ایجاد می کند این است که نیاز ما به حجم بالای بتن را برای رسیدن به مقاومت های مد نظر کمتر می کند. و می توان با استفاده از الیاف شیشه و با وزنی به مراتب کمتر از سایر مواد اولیه به قطعات جی اف آر سی / جی آر سی  با وزن و ضخامت کمتذر دست پیدا کرد. ما این موضوع را در نوشته “توضیحاتی درباره وزن جی اف آر سی / جی آر سی” به تفصیل بررسی کرده ایم.

به همین جهت می توان جی اف آر سی / جی آر سی را اینگونه تعریف کرد که قطعه ای است با ضخامت یک اینچ و با پوسته ای سیمانی که توسط فیبرهای شیشه ای تسلیح شده است که معمولا این قطعات را در یک سیستم قاب های فلزی به کار می گیرند. یعنی ابتدا قاب هایی در اندازه دلخواه ساخته شده و سپس مواد سازنده جی اف آر سی / جی آر سی به درون آن ریخته می شود.

جی اف آر سی / جی آر سی چگونه به قاب فلزی متصل می شود؟

جی اف آر سی / جی آر سی همجنین به علت آنکه انعطاف پذیری بالایی دارد می تواند در شکل های مختلف فرم بگیرد. این قابلیت به خصوص برای سازه های تزئینی و دکوری که طراحی های خاص، پیچیده و همچنین منحنی می طلبند، بسیار کمک کننده است. علاوه بر آنکه وزن پایین جی اف آر سی / جی آر سی برای ساختمان های بسیار بلند دارای منافع و فواید زیادی است که در مقاله قبل به تفصیل در مورد آن ها گفتگو کردیم.

نحوه اتصال جی اف آر سی / جی آر سی به قاب فلزی گفته شده به این شکل است که پنل یک اینچی جی اف آر سی / جی آر سی به قابی که حدود دو در چهار اینچ ضخامت دارد، متصل می شود. در این صورت ضخامت کلی سازه نوعا حدود 7 اینچ خواهد بود. قابل ها معمولا در مرکز قرار می گیرند و داراری پین های فولادی گالوانیزه شده به ضخامت سه دهم اینچ می باشد که به قاب فلزی جوش داده شده است. این پین ها برای استحکام قاب  جی اف آر سی / جی آر سی می باشد.

همچنین این پین ها محدوده ای که پنل جی اف آر سی / جی آر سی درآن مستقر می شود را معین می کند. بر اساس ابعاد و اندازه ای که نهایتا مهندسان و معماران سازه پیشنهاد داده و طراحی کرده اند که پنل های جی اف آر سی / جی آر سی به اندازه مورد نظر باشد. با این تفاصیل وزن نهایی قطعه ساخته شده و آماده جی اف آر سی / جی آر سی تقریبا 20 پوند در هر فوت مربع خواهد بود.

اندازه نهایی پنل جی اف آر سی / جی آر سی با توجه به متریال به کار رفته کنترل می شود. در ضمن ضرورت ها و نیازهای پروژه و همچنین مسئله خمل و نقل نیز بر اندازه جی اف آر سی / جی آر سی تاثیز گذار است. شما می توانید با این وجود اگر همچنان سوال و پرسشی در این راستا داشتید، آن را با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا در میان بگذارید. علاوه بر آنکه صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا همواره از جمله راه های کمک و راهنمایی به شما در این زمینه خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *