ابتدا مروری به بحث مقاله پیشین تحت عنوان “برای خروج حباب هوا از بتن اکسپوز در مرحله ساخت چه باید کرد؟” داشته باشیم. همانطور که می دانید در حین مراحل اختلاط مواد اولیه برای به دست آوردن بتن اکسپوز، از آب به عنوان یکی از ارکان اصلی مخلوط که باعث می شود همه اجزا با یکدیگر آمیخته شوند استفاده می گردد و همین امر موجب می شود که قطرات آب و حباب های هوا پس از خشک شدن مخلوط در لابلای آن باقی بماند.

این امر برای استحکام محصول نهایی بتن اکسپوز خطرناک است. به همین جهت از ویبراتورها استفاده می شود که کل سازه را دچار لرزش آرامی می کنند تا به این ترتیب بدون آنکه ساختار کلی بتن اکسپوز به هم بخورد، ذرات حباب از لابلای ذرات آن خارج شود و تراکم محصول به این ترتیب افزایش یابد. اما آنچه در این نوشته به بحث خواهیم گذاشت تکنولوژی تولید بتن اکسپوز بسیار سبک است.

سه فاکتور اساسی بتن اکسپوز سبک چیست؟

بتن اکسپوز بسیار سبک به طور کلی روش ساخت جدیدی را بر روی معماران و طراحان گشوده است. این محصول سبب می شود که سازه بتواند بیشترین عایق حرارتی را با وزن سبک و در عین حال برآورده کردن بالاترین استانداردهای حرارتی به وجود آورد. یعنی در همین ابتدای کار اگر بخواهیم سه فاکتور پر اهمیت برای این گونه از بتن اکسپوز برشماریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وزن بسیار سبک. که در جابجایی و نصب به ما کمک می کند و همچنین بار کمتری را به ستون ها و دیوارهای حامل ساختمان وارد می کند. که از این رهگذر بتن اکسپوز باعث صرفه جویی بسیاری در انرژی می شود.
  2. عایق حرارتی: بتن اکسپوز که نمای ما را می سازد، از طریقی دیگر مانع عبور حرارت می شود. به همین جهت می تواند در حفظ انرژی گرمایی ساختمان به ما کمک کند. و همانطور که می دانید بحث حفظ سرمایه های انرژی زا از سیاست های اساسی تمام سیاستگذاران اقتصادی است. بنابراین بتن اکسپوز نیز در این جهت به ما کمک می کند و هم راستای با این سیاست های صرفه جویی در مصرف انرژی است.
  3. برآورده سازی بالاترین استانداردهای زیبایی بصری: همانطور که می دانید برای خلاقیت انسان نهایتی وجود ندارد. معماران و طراحان نما نیز هر روز طرح هایی جددتر، زیباتر و شگفت انگیزتر خلق می کنند. بتن اکسپوز سبک این امکان را به طراحان داده که بتوانند نمایی از بتن اکسپوز با جلوه ای خاص فراهم نمایند.

سه مزیت بالا را می توان پایه های یک نمای بتن اکسپوز که می خواهد برای یک ساختمان بسیار شیک و مدرن به کار رود، در نظر گرفت. در کنار آن ها البته فواید و ویژگی های دیگری نیز برای نمای بتن اکسپوز وجود دارد که در نوشته های قبلی تا حدودی آن ها را برای شما خوانندگان گرامی شرح و بسط داده ایم. در نوشته های بعدی نیز سعی خواهیم کرد از زاویه ای جدید به بررسی خواص بتن اکسپوز بپردازیم.

البته همه این موارد که به صورت تئوری خدمت شما عرضه می شود، هنگامی که بخواهید آن ها را به کار ببندید باید تناسب با کارکرد ساختمان مورد نظر داشته باشد که در اینجا نیاز خواهید داشت با کارشناسان و محققان ما در هنزا مشورت نمایید. همانطور که در این صورت خواهید توانست به نمونه هایی برتر همچون نمونه های معرفی شده در صفحه بتن اکسپوز هنزا دست پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *