همواره برای آنکه به دنبال پاسخی در خور برای نیازهای خود باشید در ابتدا باید انتظار خود را مشخص کرده باشید. یعنی وقتی مثلا می خواهید برای نمای درونی یا بیرونی ساختمان خود از جی اف آر سی / جی آر سی به عنوان پوشش استفاده نمایید، ابتدا باید مشخص کرده باشید که چه نیازهایی را این نما باید برای ساختمان شما مرتفع گرداند. برای آشنایی دقیق تر با این مبحث پیشنهاد می شود مقاله “چه انتظاری از نمای جی اف آر سی / جی آر سی داشته باشیم؟” را مطالعه کنید.

اما هدف مقاله حاضر آن است که توصیفاتی کلی راجع به ماهیت جی اف آر سی / جی آر سی خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه نماید. در یک تعریف کلی از جی اف آر سی / جی آر سی می توان گفت که جی اف آر سی / جی آر سی در واقع مخفف عبارت انگلیسی بتن مسلح توسط الیاف شیشه می باشد.

همانطور که می دانید بتن الیافی نسلی جدید در ساخت بتن می باشد که در آن برای تقویت و افزایش یکپارچگی ساختار بتن، آن را توسط به کار گیری الیاف، تقویت و تسلیح می کنند. یکی از انواع بتن الیافی، جی اف آر سی / جی آر سی می باشد که در آن برای تسلیح بتن از الیاف شیشه بهره برده می شود. بنابراین جی اف آر سی / جی آر سی، بتنی است که در آن از الیاف تکه تکه و بریده شده شیشه استفاده شده که به طور یکپارچه در تمام حجم بتن توزیع شده اند و همچنین به طور تصادفی هر یک در جهت و راستایی متفاوت از دیگری قرار گرفته اند.

چه فاکتورهایی در ساخت جی اف آر سی / جی آر سی اثرگذار هستند؟

هر یک از عواملی که در ساخت جی اف آر سی / جی آر سی دخیل هستند، تغییر کند باعث می شود که ویژگی ها و خصوصیات محصول نهایی نیز متناسب با آن تغییر کند و البته این نکته مناسب با مواردی است که سعی داریم در سازه خود برخی از ویژگی های بتن مورد استفاده را برجسته تر کنیم. این ویژگی ها که می تواند در جی اف آر سی / جی آر سی دستخوش تغییر شوند عبارتند از:

  1. متریال الیاف مورد استفاده در جی اف آر سی / جی آر سی
  2. نسبت مواد اولیه به کار رفته مانند سیمان، ریزدانه ها، مواد افزودنی و غیره
  3. هندسه ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی
  4. نحوه توزیع الیاف شیشه در ساختار جی اف آر سی / جی آر سی
  5. جهت گیری الیاف
  6. چگالی الیاف شیشه نسبت به کل جرم بتن

همانطور که گفته شد تک تک این فاکتورها برای دستیابی به محصول پایانی جی اف آر سی / جی آر سی حائز اهمیت می باشند. اگر مثلا الیاف شیشه که در حجم جی اف آر سی / جی آر سی توزیع می شود، همگی در یک جهت و راستا قرار بگیرند باعث می شود که تنها نیروهای وارد شده از یک جهت خاص بر روی قطعه جی اف آر سی / جی آر سی را بتواند تحمل کند و در برابر نیروهایی که از راستایی دیگر وارد می شوند، ضعف نشان می دهد.

برای آنکه بدانید که چه ترکیبی از ویژگی های بالا می تواند شما را به نتیجه دلخواهتان که متناسب با نیاز شماست، برساند لازم است که از مشاوره متخصصان ما در هنزا بهره مند شوید. در آخر پیشنهاد ما به شما بازدید از صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *