در این نوشته قصد داریم که بحث از بتن اکسپوز را با محوریت مقاله قبلی یعنی “الزامات انتخاب پنل های بتن اکسپوز” پیش ببریم. و به این ترتیب نگاهی داشته باشیم به این مطلب که هر آنچه در این سلسله نوشته ها راجع به بتن اکسپوز بیان می کنیم، از نگاه کارشناسان هنزا است و با این دید نگاشته می شود که بتواند کمکی به مخاطبان در انتخاب بهتر آنان ارائه دهد.

انتخاب و اجرا یکی از الزامات استفاده و بهره مندی از هر مصالح ساختمانی است. اما در این نوشته می خواهیم کمی جلوتر رفته و به مسائلی که پس از اجرا لازم است مورد توجه قرار گیرد نیز بپردازیم. از جمله اینکه شستشو و نظافت بتن اکسپوزی که توسط ریزدانه ها ساخته و پرداخته شده است و به خصوص در سطح آن سنگدانه های رنگی جهت زیبایی به کار رفته، زحمت و زمان بیشتری نسبت به بتن اکسپوز معمولی به خود اختصاص می دهند.

سطح بتن اکسپوز آمیخته با سنگدانه ها

مثلا شما ممکن است کفپوش بتن اکسپوز خانه خود را به راحتی بتوانید با استفاده از جارو و شلنگ آب تمیز کرده و نظافت آن را انجام دهید. اما همانطور که گفته شد درباره این سازه مخلوط با سنگدانه ها این طور نیست. و همچنین این نوع بتن دارای سطحی بافتی هستند و بافت خاص خود را دارند.

بنابراین حتی اگر به خوبی ذرات بتن اکسپوز به سطح چسبیده باشند، ولی این امکان همیشه وجود دارد که ذرات و گرد و غبار به داخل درزها و شکاف های آن نفوذ کند. که این مسئله به تدریج و با افزایش می تواند باعث شود که زبایی خاصی که از بتن اکسپوز انتظار داریم کاهش پیدا کند و همچنین نفوذ آن ذرات ممکن است باعث آسیب به ساختار پنل ها و قطعات شود و در طولانی مدت بتواند که از ماندگاری آن بکاهد.

برای آنکه بتوانید از این عوارض دور بمانید می توانید راه های پیشگیری را با مشورت با متخصصان ما در هنزا به دست آورده تا بتوانید به نمونه هایی عالی همچون نمونه های صفحه بتن اکسپوز هنزا دست پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *