خب حالا که بتن اکسپوز را به عنوان یک نمای جدید و مدرن ساختمانی با قابلیت ها و ظرافت های بالا معرفی کردیم، اگر کسی تمایل داشته باشد که همانطور که در نوشته “با بتن اکسپوز به چشم می آیید” بیان شد، از این محصول بهره مند ردد، باید چه فعالیتی را انجام دهد و پیش بگیرد. برای این منظور قبلا عنوان شد که دو راه وجود دارد. استفاده از پنل های پیش ساخته و استفاده از انجام عملیات بتن ریزی در محل انجام کار.

حال ما می خواهیم تمرکز خود را بر روی نوع پیش ساخته بتن اکسپوز معطوف کنیم. و ببینیم برای انجام این کار چه ضرورت هایی وجود دارد و چه استانداردها و نکاتی را باید رعایت کنیم تا آنکه محصول نهایی بتن اکسپوز انجام شده توسط قطعات پیش ساخته محصولی موفقیت آمیز، زیبا و پایدار باشد. در ادامه می خواهیم به چند مورد مهم و اساسی اشاره کنیم که در انجام بتن اکسپوز پیش ساخته باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

الزامات انتخاب پنل های بتن اکسپوز

نکته اول در مورد انتخاب پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز است. باید توجه داشته باشیم که پنل ها و قطعاتی که قرار است آن ها را کنار هم قرار دهیم که نمای ساختمان ما را بسازند، باید از جنس های کاملا مطمئن باشند. و به این ترتیب لازم است بررسی شوند که پنل هایی که می خواهیم با آن ها نمای بتن اکسپوز را شکل دهیم دارای شکستگی، رنگ پریدگی یا ترک خوردگی نباشند.

چرا که این ها باعث می شود نمای کلی بتن اکسپوز تحت تاثیر آن نقص قرار بگیرد. به این ترتیب ممکن است با بهره مندی از بهترین قطعاتی که در اختیار داشته ایم، یک ایراد کوچک در اثر بی توجهی باعث شود زیبایی کل کار بتن اکسپوز تحت الشعاع قرار بگیرد.

مسئله دیگر این است که برای اجرای نمای بتن اکسپوز باید بتوانیم پنل ها را با دقت و ظرافت در ردیف ها و رده های مورد نظر قرار داده و به خوبی به دیواری که قصد پوشش آن را توسط این محصول داریم، محکم کنیم. به این جهت لازم است که از ابزار و تکنسین ها و مجریان پیشرفته و حرفه ای و مناسب جهت اجرا و به انجام رساندن بتن اکسپوز استفاده کنیم.

انتخاب ابزارهای مناسب در اجرای بتن اکسپوز با استفاده از پنل های پیش ساخته بستگی به اندازه پنل ها و حجم و وزن آن ها دارد. که برای پنل های با ابعاد بزرگ تر و سنگین تر باید از ابزارهای مخصوصی استفاده کرد که پنل های پیش ساخته بتن اکسپوزی که دارای ابعاد و انداطه های کوچکتر و همچنین وزن کمتر هستند نیازمند به آن ابزارها نبوده و باید با به کار گیری نوع دیگری از ابزار اجرایی شوند.

این کار در تخصص مجریانی است که دارای تجربه کافی در اجرای بتن اکسپوز باشند و با توجه به انواع عملیات های اجرایی که پیاده سازی کرده اند، به راحتی بتوانند انتخاب کنند که برای هر پروژه ای با وسعت های گوناگون بهترین و مناسب ترین ابزار چگونه باید باشد که هم سرعت کار بتن اکسپوز بالاتر رود و هم اینکه نتیجه نهایی قابل قبول تر باشد.

البته شما در این زمینه می توانید از تجربه کارشناسان و متخصصان ما در هنزا بهره مند شوید و یا اینکه به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نموده و نمونه های مختلف اجرایی را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *