با توجه به بررسی انواع روش های تولید جی اف آر سی / جی آر سی و توجهی که در نوشته “ساخت جی اف آر سی / جی آر سی با روش پیش اختلاط چه خصوصیاتی دارد؟” به روش پیش اختلاط کردیم، در این نوشته جا دارد که به روش دوم با اهمیتی که برای ساخت این محصول پی گرفته می شود اشاره نموده و توضیحاتی در رابطه با آن ارائه نماییم.

روش اسپری در اختلاط جی اف آر سی / جی آر سی

این روش همانطور که از نامش پیداست مشابهت با روش پاشش بتن دارد. در شیوه پاشش بتن (shotcrete) مخلوط بتن از یک تفنگ مخلوط دوغاب سیمان و شن به درون قالب و سطح مورد نظر اسپری می شود. در اینجا نیز به همین شکل است تنها با این تفاوت که در میانه مسیر دستگاهی وجود دارد که فیبرهای بلند الیاف شیشه را در اندازه های مساوی برش داده و داخل در مخلوط بتن اسپری می شود.

ساخت جی اف آر سی / جی آر سی با روش اسپری چگونه است؟

اهمیت و امتیاز این شیوه آن است که نسبت به شیوه قبلی یعنی پیش اختلاط می تواند پنل های جی اف آر سی / جی آر سی قدرتمندتری تولید کند که الیاف شیشه در آن توزیع یکنواخت تری دارند و همچنین جهت گیری این الیاف به طور یکنواختی در همه جهات می باشد و همانطور که قبلا گفته شد این مسئله موجی آن می شود که جی اف آر سی / جی آر سی تولیدی بتواند بارهای وارده را از جهات مختلف تحمل نماید.

اگر بخواهیم مرور کنیم که نحوه توزیع الیاف شیشه در جی اف آر سی / جی آر سی از چه ابعادی دارای اهمیت است باید موارد زیر را برشمریم.

  1. یکسانی اندازه قطعه های الیاف شیشه بریده شده و مخلوط شده در بتن
  2. توزیع یکنواخت و یکدست الیاف در همه حجم بتن
  3. جهت گیری متنوع آن در راستاهای متفاوت

در هر سه مورد بالا روش اسپری نسبت به روش پیش اختلاط برتری دارد. به این ترتیب شما می توانید برای به دست آوردن سایر فاکتورهای موثر با متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید. همچنین که می توانید صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا را مشاهده نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *