چنانکه دیدیم با فناوری اختلاط الیاف شیشه در بتن که به تولید جی اف آر سی / جی آر سی منجر شده دیگر نیازی به ساخت پنل های بتنی در ابعاد بزرگ نیست، به دلیل آنکه می توان پنل های جی اف آر سی / جی آر سی در ضخامت کم و با وزنی سبک تر تولید کرد که علت آن در واقع این است که وجود الیاف شیشه مقاومت این پنل ها را تا حد زیادی افزایش داده است به طوری که پنل های نازک این محصول نیز می تواند به اندازه کافی و مطلوب در برابر نیروهایی که به آن وارد می شود مقاومت و پایداری داشته باشد.

درباره این مسئله در مقاله “تولید جی اف آر سی / جی آر سی با ضخامت کم” صحبت کردیم. و مزیت هایی را که این نحوه تولید پنل های جی اف آر سی / جی آر سی به دنبال دارد، بررسی کرده و بیان نمودیم. البته یکی از فواید این شیوه تولید محصول این است که می توان این بتن الیافی را به صورت پنل های پیش ساخته در کارخانه تولید کرد و سپس جی اف آر سی / جی آر سی را به محل پروژه مورد نظر منتقل نموده و در مکانی که مد نظر است، آن را نصب کنیم.

تولید پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی

پیش از به وجود آمدن جی اف آر سی / جی آر سی معمولا برای آنکه سطحی یا بخشی از ساختمان را با بتن کار کنیم، معمولا آن را در مخزن های اختلاط توسط ماشین های مخصوص آماده کرده و در محل پروژه پس از قالب بندی ها و قاب بندی های مورد نظر، شروع به بتن ریزی می کنیم. اما با به صحنه آمدن جی اف آر سی / جی آر سی و استفاده از الیاف شیشه در ترکیب بتن این امکان به وجود آمد که مراحل اختلاط و ساخت بتن در کارخانه انجام شود.

و به این ترتیب دیگر نیاز به این نباشد که منتظر باشیم فرآیند خشک شدن بتن در محل پروژه انجام شود که کنتر کمی بر روی آن از جهت رطوبت و دما داریم و به این ترتیب احتمال ترک برداشتن بتن بیشتر است. صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا را می توانید برای مشاهده این پنل ها ببینید و جهت کسب اطلاع بیشتر راجع به مزایای جی اف آر سی / جی آر سی با کارشناسان هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *