پس از آنکه در نوشته “جی اف آر سی / جی آر سی از گذشته تا امروز” تاریخ مختصری را نسبت به چگونگی پیدایش ایده تولید جی اف آر سی / جی آر سی توضیح دادیم و بیان کردیم که در طی گذشت زمان این محصول چگونه توانسته با تغییراتی که در ترکیبات خود می دهد و همچنین با پیشرفتی که نسبت به الیاف مختلف شیشه قابل استفاده در جی اف آر سی / جی آر سی  می دهد، توانسته روز به روز پله های پیشرفت و ترقی را طی کند تا اینکه امروزه به یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی پوشش نما مبدل شده است.

اما در این نوشته نوبت به این مطلب می رسد که بررسی کنیم افزایش مقاومتی که وجود الیاف شیشه یا فایبر گلاس در پنل های جی اف آر سی / جی آر سی به همراه داشته است چه فواید و امتیازاتی را نصیب این محصول نموده است. البته به معنای این نیست که افزایش مقاومت های مکانیکی جی اف آر سی / جی آر سی که توسط الیاف شیشه در آن به وجود آمده است، تنها یک خاصیت داشته باشد. بلکه همانطور که با پیگیری مقالات جی اف آر سی / جی آر سی هنزا دیده اید، در این زمینه فواید و مزیت های زیادی وجود دارد.

تولید جی اف آر سی / جی آر سی با ضخامت کم

اما در این نوشته می خواهیم به یکی از این مزیت ها در جی اف آر سی / جی آر سی اشاره کنیم و نگاه ویژه ای نسبت به آن داشته باشیم. همانطور که می دانید برای آنکه یک سازه بتنی بتواند پایداری و استحکام بالاتری داشته باشد، معمولا آن را در ابعاد قابل توجهی تولید می کنند که هر چه صخامت و سایز بتن تولیدی بیشتر باشد، مقاومت حاصله آن نیز بیشتر است. اما در جی اف آر سی / جی آر سی این مسئله تفاوت دارد.

دلیل این مطلب آن است که چون الیاف شیشه ای توانسته اند به دلیل پخش کردن نیروهای وارده در راستای الیاف موجود در تمام حجم بتن جی اف آر سی / جی آر سی و همچنین جلوگیری از ترک برداشتن آن مقاومت این محصول را تا حد زیادی افزایش دهد، دیگر نیازی به تولید آن در ابعاد بزرگ وجود ندارد بلکه پنل های بتنی جی اف آر سی / جی آر سی در سایزهای کوچک نیز ی توانند مقاومت مطلوب و مورد نظر ما را در ساختمان تامین کنند.

به همین دلیل می بینیم که جی اف آر سی / جی آر سی را می توان در پنل هایی با ضخامت حدود 12 الی 30 میلی متر نیز تولید کرد که در برابر بتن معمولی ضخامت واقعا پایینی می باشد. بنابراین حجم کمتری از بتن برای ساخت جی اف آر سی / جی آر سی مورد نیاز است که این مطلب خود یکی از مزیت های تولیدی این محصول می باشد.

پس هم در تولید جی اف آر سی / جی آر سی میزان کمتری مواد اولیه و بتن مصرف شده است و هم اینکه اگر پنل های جی اف آر سی / جی آر سی مورد آسیب یا خرابی واقع شوند حجم و مقدار کمتری بتن و سیمان به طبیعت باز پس داده می شود.

شما هم می توانید با مراجعه به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا انواع نمونه های آن را مشاهده نمایید و علاوه بر آن برای آنکه از مزیت های جی اف آر سی / جی آر سی بهره مند شوید با متخصصان هنزا ارتباط برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *