از مقاله “بررسی ویژگی های مختلف بتن الیافی” به بعد که یکی از مقالات هنزا در رابطه با خصوصیات بتن الیافی است سعی کردیم به ویژگی ها و مزایای این محصول نوین بپردازیم. از آنجا که بتن الیافی از ترکیب الیاف از جنس ها و متریال مختلف با بتن حاصل می شود، توانسته سهم عمده ای را در بازار و صنعت ساختمان به خود اختصاص دهد.

از جمله ویژگی های این محصول تورق و شکل پذیری است که چنانچه در نوشته “استفاده از بتن الیافی در ساخت ستون ها” اشاره شد می تواند باعث شود که سازه به راحتی بتواند نیروهایی که به صورت محوری وارد می شوند را خنثی کند.

همین امر باعث شده که در ساخت ستون های مجلل و با شکوه امروزه از بتن الیافی استفاده شود. چون هم قابلیت طراحی و شکل پذیری دارد که می توان طراحی های زیبایی را به وسیله آن پساده سازی کرد. و هم اینکه نیروهایی که از طرف بار وارده بر ساختمان بر ستون ها تحمیل می گردد را به خوبی تحمل کرده و دچار ریزش و یا شکست نمی گردد.

تورق و شکل پذیری از خصوصیات بتن الیافی است

این خاصیت شکل پذیری که بتن الیافی دارای آن می باشد، می تواند به تولید اعضا و قطعاتی منجر شود که باریک و دارای ضخامت پایین باشند. همانطور که می دانید در طراحی های ظریف و شکیل گاهی نیاز به قطعاتی داریم که در عید طول زیاد و بلند خود دارای ضخامتی نازک باشند. چنانچه در قطعات فولادی می توان چنین طراحی هایی را مشاهده نمود. خاصیت شکل پذیری بتن الیافی سبب شده که با این محصول نیز بتوان به سمت چنین طرح هایی گام برداشت.

در واقع مشکل اصلی در طراحی این قطعات، امحراف و یا ترک برداشتن به خاطر نازکی است. اما در بتن الیافی به دلیل وجود الیاف، این مشکل تا حد خوبی مزتفع شده و به همین دلیل شما می توانید با خیال راحت در طراحی با این محصول به سمت تولید قطعات و اعضای باریک و نازک بروید که نمونه هایی از این محصول را شما می توانید در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مشاهده نمایید. و چنانچه درخواست خرید پنل های بتن الیافی را دارید با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *