همانطور که در نوشته “تست جی اف آر سی / جی آر سی” بیان شد، آزمایش محصولات ساختمانی بخش مهمی از فعالیت های تیم هنزا را در بر می گیرد. ASTM یکی از تست های استاندارد جی اف آر سی / جی آر سی می باشد که در واقع یک متد تست استاندارد برای خواص نرمی یک قطعه نازک جی اف آر سی / جی آر سی می باشد. که توسط یک میله بارگذاری شده در نقطه سوم صورت می گیرد.

با تست ASTM در واقع ویژگی های نرمی جی اف آر سی / جی آر سی مشخص می شود. این روند آزمایشی برای اندازه گیری سه ویژگی در جی اف آر سی / جی آر سی طراحی شده است؛

1- مقاومت خمشی: که به آن حد تناسب هم گفته می شود. و در واقع پایین ترین مقدار نیرویی را اندازه می گیرد که ملات بتن در آن دچار شکست می شود.

2- مدول الاستیسیته اولیه: در واقع با این فاکتور می خواهیم میزان انعطاف پذیری یا سفتی جی اف آر سی / جی آر سی را اندازه بگیریم.

3- مقاومت نهایی خمشی: که به آن مدول گسیختگی هم گفته می شود. این کمیت این فاکتور را اندازه می گیرد که در چه زمانی بتن در نهایت تنشی که می تواند تحمل کند دچار شکست می شود. (به مانند وقتی که با بتن معمولی مقاومت فشاری را اندازه می گیریم که به معنای مقداری است که استوانه بتنی تست می تواند در برابر نیروهای فشاری وارده طاقت بیاورد پیش از آنکه دچار شکست شود.)

تست ASTM بر روی جی اف آر سی / جی آر سی

این سه فاکتور تست شده توسط روش ASTM می تواند یک دید کلی نسبت به مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی و کیفیت آن بر اساس مقاومتی که می تواند در برابر نیروهای فشاری و خمشی وارد شده تحمل کند، به ما ارائه می دهد.

پس شما می توانید پیش از انتخاب پنل های جی اف آر سی / جی آر سی برای استفاده در سازه مورد ساخت خود ابتدا به نتایج آزمایش های انجام شده بر روی آن مراجعه کرده و بدین ترتیب معیاری برای مقایسه کیفیت آن ها داشته باشید که اطلاع بیشتر در این زمینه را می توانید در مشورت با متخصصان هنزا به دست آورید. همچنین صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا می تواند نگاهی کلی به شما در این زمینه ارائه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *