همانطور که در مقاله “ارکان ساخت ساختمان” از سلسله مقالات کارشناسان هنزا جهت آشنایی مخاطبان گرامی با نحوه انجام پروژه های ساختمانی، بیان شد انجام هر عملیات ساختمانی مستلزم رعایت قواعد خاص خود می باشد. و امکانات و تجهیزاتی از جمله نیروی انسانی و منابع مالی و مواد اولیه مورد نیاز است. که به گفته کارشناسان هنزا می توان مصالح ساختمانی را بازویی توانا برای دستیابی به یک ساهتمان با کیفیت بر شمرد. به همین جهت یکی از “الزامات مدیریت پروژه ساختمانی” تلاش برای دسترسی و فراهم آوردن مصالح ساختمانی مرغوب می باشد.

به همین جهت همانطور که بخش آر اند دی هنزا برای تولید محصولات با کیفیت تر فعالیت گسترده ای دارد، محققان و دانشمنداندر سرتاسر دنیا برای تولید مصالح ساختمانی با صرفه تر از لحاظ اقتصادی و زیستی و پایداری و مقاومت تلاش می کنند. یکی از این مصالح ساختمانی نوین به اذعان کارشناسان هنزا بتن عایق می باشد. بتن عایق یا همان ICF در واقع بلوک های ساندویچی از فوم های بتنی قابل انباشت می باشد. که توسط میلگردهای فولادی تقویت و تسلیح شده و حجم آن ها با بتن پر شده است.

بتن عایق هنزا در عین اینکه به طرزی شگفت آور مستحکم و خوش بنیه هستند، در برابر انتقال حرارت و عبور صدا نیز عایق های مناسبی می باشند. که عایق بودن حرارتی آن سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و عایق صوت بودن این محصول نیز به گفته کارشناسان هنزا باعث آرامش بیشتر افراد ساکن در ساختمان می گردد.

همانطور که مهندسان و طراحان هنزا اظهار می کنند بتن عایق می تواند فندانسیونی پایدار و مقاوم برای هر محصولی فراهم کند. البته از بتن عایق به عنوان یک جلوه دهنده نما در دکوراسیون داخلی استفاده نمی شود ولی یک معمار و سازنده حرفه ای به توصیه کارشناسان هنزا می تواند پیش از نماکاری دیوار برای زیر نما از بتن عایق استفاده نماید.

تخته های لمینت نیز یکی دیگر از مصالح ساختمانی است که کارشناسان هنزا آن را از جمله محصولات نوین ساختمانی بر می شمرند. به گفته مهندسان هنزا از این محصول به طور عمده در ساختمان های بلند تجاری استفاده می شود. اگر چه معمولا از تخته لمینت به عنوان یک مصالح ساختمانی در بخش های تجاری استفاده نمی شود ولی این محصول قابلیت به کار گیری در هر مکانی را دارا می باشد.

تخته لمینت هنزا

کارشناسان هنزا یکی از مواردی را که باعث شهرت تخته های لمینت و اقبال زیاد سازندگان نسبت به آن شده، مقاومت کششی و فشاری بالای آن می دانند. چرا که معمولا این محصول از درخت های جوان ساخته می شود به همین جهت می توان گفت که محصولاتی اند که به مانند محصولات هنزا از لحاظ مسائل محیط زیستی مناسب و قابل قبول بوده و جانشین خوبی برای مصالح ساختمانی سخت می باشند. نکته دیگری که کارشناسان هنزا در رابطه با تخته لمینت ها گوشزد می کنند این است که می تواند در ابعاد مختلف و حتی سایزهای بسیار بزرگ تولید شود.

از آنجایی که تخته لمینت ها بهطور پیش ساخته در کارخانه ها تواید می شود، استفاده از این محصول سرعت ساخت ساختمان را افزایش می دهد. برای آشنایی بیشتر با مصالح ساختمانی نوین می توانید به صفحه محصولات هنزا مراجعه کنید و همچنین جهت انتخاب بهترین گزینه جهت ساختمان و موقعیت پروژه عمرانی خود بهتر است با کارشناسان ما در هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *