همانطور که گفته شد شرکت گام آبی فردا از جمله پیشگامان عرصه تحقیق و تولید مصالح نوین ساختمانی هنزا می باشد که موسسه ای دانش بنیان می باشد که علاوه بر کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی به معرفی ویژگی های مصالح ساختمانی و خصوصیات فیزیک و مکانیکی آن ها می پردازد تا مشتریان و سازندگان ساختمان ها بتوانند آشنایی اجمالی با انواع محصولات ساختمانی و مدیریت پروژه ساختمانی پیدا کنند. (در همین رابطه می توانید به دو مقاله “الزامات مدیریت پروژه ساختمانی” و “تعریف تنش و کرنش از منظر کارشناسان هنزا” بپردازید.)

برای آشنایی بیشتر با زمینه فعالیت ما به صفحه محصولات هنزا مراجعه نمایید.

ارکان پروژه و کارگاه را به ترتیب زیر است؛

عملیات ساختمانی که به گفته متخصصان هنزا شامل چند پروسه از قرار زیر می شود؛

تخریب: که به معنای خراب کردن و خارج نمودن تمام متریال یک ساختمان که قصد نوسازی آن را داریم می شود.

گودبرداری: که اگر ساختمان نیاز به پارکینگ و زیرزمین دارد بیشتر باید صورت پذیرد و در صورتی که ساختمان فاقد طبقات منفی باشد حداقل یک متر به توصیه کارشناسان هنزا نیاز به ایجاد گود وجود دارد.

حفاظت از گودبرداری: کارشناسان هنزا این مورد را شامل شمع کوبی ها، سپری کوبی ها و غیره می دانند که باعث مهار و ساپورت گود می شود که این که از چه شیوه ای برای محافظت از گود استفاده شود به عوامل متعددی از جمله سرعت گودبرداری، نوع خاک، عمق گود و زمان شروع ساخت سازه بستگی دارد.

حفاظت از گودبرداری

پی سازی: مرحله بعدی اجرای فندانسیون می باشد.

احداث سازه: که این مرحله را متخصصان هنزا همان مرحله قرار دادن ستون ها و اجرای اسکلت ساختمان می دانند.

توسعه: در واقع تمام عملیات بعدی ساختمانی از قول کارشناسان هنزا زیرمجموعه توسعه می باشد که شامل کارهای مکانیکی، تاسیساتی، برق کشی و … می باشد.

تعمیر و تقویت بنا: مهندسان هنزا این مرحله را مختص به پس از بهره برداری از ساختمان و ایجاد مشکل های احتمالی و نیاز ساختمان به تقویت و بازسازی می دانند. که این کار می تواند باعث افزایش طول عمر ساختمان ها می شود که یکی از عملیات های مهم در این بخش به خصوص در کشور ما بهسازی لرزه ای می باشد که تقویت ساختمان در برابر زلزله است. در این رابطه می توانید با مشاوران و مهندسان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *