ممکن است اگر در محیط اطراف خود و ساختمان هایی که به تازگی ساخت و ساز آن ها به پایان رسیده دقت و مشاهده نمایید، ساختمان های بسیاری را مشاهده کنید که در آن ها برای آنکه نمایی زیبا و گیرا داشته باشند و بخواهند خاص و متفاوت جلوه کنند از بتن اکسپوز استفاده شده است.

همین امر ممکن است اینم سوال را به ذهن شما متبادر کند که چرا “بتن اکسپوز حرف اول را می زند” که در مقاله مذکور راجع به این سوال صحبت کردیم و پاسخ هایی که روشن کننده این مساله می باشد را ارائه نمودیم. که این پاسخ ها را ما از منظر کارشناسان هنزا که در زمینه تولید و اجرای بتن اکسپوز فعالیت می کنند خدمت مخاطبان و هموطنان گرامی عرضه نمودیم.

بتن اکسپوز یا سطحی براق و صیقلی

این مبحث به مزیت ها و فواید استفاده و به کار بستن بتن اکسپوز بر می گردد که هم می تواند مربوط به شیوه های مختلف و متنوع نصب و اجرا باشد که هر کدام از روش های اجرایی متناسب با نوع بتن اکسپوز و وسعت سطح مورد نظر و همچنین علاقه و سلیقه صاحبان و مالکان ساختمان می باشد که سعی کردیم در نوشته “تکنیک های اجرای بتن اکسپوز” بیشتر و دقیق تر به این موضوع بپردازیم که علاقه مندان به آشنایی با این تکنیک های اجرایی بتن نما می توانند به مقاله فوق الذکر مراجعه نمایند.

اما خصوصیات دیگری نیز متعلق به بتن اکسپوز می باشد که آن ها نیز در گسترش دامنه کاربری بتن اکسپوز موثر هستند و ایفای نقش می کنند. از جمله این خصوصیات، این است که پنل های بتن اکسپوز می توانند در مرحله ساخت با برخی عناصر زینتی و تزئینی مختلط شوند و سطحی زیبا و هنری به شما ارائه دهند که برای افرادی که می خواهند سطح بتن نمای آن ها دارای یکنواختی و یکدستی نباشد، این گزینه بسیار موثر است که در نوشته “روش ساخت سطح بتن اکسپوز همراه با سنگدانه ها” به تفصیل درباره آن سخن گفته شده است.

معمولا برای آنکه بتن اکسپوز را در نما به کار برند سطحی که مطلوب است یک سطح صیقلی و صاف و براق می باشد. البته برای کفپوش ها و دیوارهای داخلی نیز استفاده از این نوع پنل های بتن اکسپوز مطلوب است. به همین جهت در تولید این پنل های پیش ساخته مواد افزودنی و فوق روان کننده به بتن اضافه می گردد که به این ترتیب بتوان به سطح مورد نظر دست یافت که زیبایی محیطی را چند برابر افزایش خواهد داد.

البته این مطلب بستگی به بافت مورد نظر و درخواستی مالک یا معمار ساختمان دارد که برای هر ساختمانی می تواند متفاوت از ساختمان دیگر باشد ولی بتن اکسپوز این ظرفیت و قابلیت را دارد که برای هر سلیقه و درخواستی بتواند طرح مورد نظر را اجرا و پیاده سازی کند. بنابراین ممکن است برخی از طراحان دکوراسیون به دنبال بتن اکسپوز با سطح براق نباشند که در این صورت هنگام سفارش این مطلب را بیان کرده و با تغییراتی که تولید کنندگان در مواد افزودنی ایجاد می کنند می توان به سلیقه مشتری دست پیدا کرد.

برای آنکه بتوانید دیدی جامع نسبت به گونه های مختلف تولیدی بتن اکسپوز داشته باشید مراجعه به صفحه بتن اکسپوز هنزا را به شما پیشنهاد می کنیم، همچنین برای آنکه سفارش مورد نظر خود را دریافت کنید می توانید با متخصصان این امر در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *