در نوشته قبلی تحت عنوان “تکنیک های اجرای بتن اکسپوز” بیان شد که برای ساخت بتن اکسپوز تنها یک راه و شیوه وجود ندارد و تکنیک های مختلفی برای تولید بتن نما موجود است که هر یک از این تکنیک ها محصول خاص خود را تولید می کند که در ظاهر و همچنین در کاربرد با سایر محصولات آن متفاوت است. که در نوشته مورد نظر به 9 روش و تکنیک تولید محصول بتن اکسپوز اشاره نمودیم.

برای دستیابی به بتن اکسپوز دارای سطحی که امیخته با ذرات و سنگدانه ها باشد، نازک است که سطح پنل های پیش ساخته با آب شسته شود. این روش به شما یک سطح بسیار جذاب بتن اکسپوز با قیمتی ارزان ارائه می دهد. البته سنگدانه هایی که به عنوان عناصر تزئینی در این محصول استفاده می شوند، لازم است که دارای شکل و اندازه هایی همسان و یکنواخت باشند که معمولا دارای قطری بین 10 الی 14 میلی متر و حتی بزرگتر می باشند.

روش ساخت سطح بتن اکسپوز همراه با سنگدانه ها

همچنین ذرات و سنگدانه های مورد استفاده باید به طور یکپارچه در کل سطح پنل بتن اکسپوز گسترده شده باشند. که این کار به سرعت پس از آنکه قالب گذاری بتن انجام شود باید اجرایی و عملیاتی گردد. از این به بعد ذرات و سنگدانه ها در سطح بتن اکسپوز به مانند یک شبکه از ذرات درشت گسترده شده اند.

پس از آنکه این ذرات به اندازه کافی سخت شدند که بتواند ذرات را محکم نگه دارد، به طور همزمان ذرات را شسته و آن ها را با برس های مخصوص برس می کشند که بتواند سطح یکنواختی را به ما تحویل دهد. این کار باعث می شود که ناهمواری هایی که در سطح بتن اکسپوز مخلوط با سنگدانه ها وجود دارد از بین برود و سطحی یکدست و زیبا را به ما تحویل می دهد.

برای آنکه بتوانید نمونه هایی از این سطح را ببینید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه کنید و همچنین برای ثبت سفارشات خود با کارشناسان و متخصصان هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *