در مقاله گذشته “روش های ترکیب رنگدانه در بتن اکسپوز” راجع به شیوه های مختلف ترکیب رنگدانه ها برای رنگ آمیزی بتن نما صحبت کردیم و گفتیم که بهترین و مرسوم ترین روش، استفاده از رنگدانه ها به صورت پودر خشک است که به راحتی می تواند با سیمان سازنده بتن نما مخلوط شود.

در شکل زیر شیوه ها و تکنیک های مختلف معماری برای دستیابی به یک سطح بتن نما با کیفیت و مرغوب نمایش داده شده است. که در زیر به ترتیب به معرفی این تکنیک ها خواهیم پرداخت:

تکنیک های اجرای بتن اکسپوز

1- تکنیک بتن ریزی بر روی سطح خام که این روش در ساختمان های بسیار بزرگ برای نماکاری بتن اکسپوز مرسوم تر است.

2- سندبلاست کردن و ترکیب سطح و لایه رویی بتن اکسپوز با ذرات شن.

3- ریخته گری در شیارها

4- انجام بتن اکسپوز با ماشین کاری.

5- توده های ذرات. که در این شیوه بتن اکسپوز را با سنگدانه های رنگی و زینتی مخلوط می کنند و عمدتا برای کفپوش هایی در محوطه های پارکی و تفریحی کاربرد دارد.

6- سایش که بیشتر در سطح های افقی انجام می شود برای صیقل دادن سطح بتن اکسپوز

7- شستشوی بتن. در این روش پس از آنکه مراحل قالب گذاری و بتن ریزی به اتمام رسید برای آنکه به سطحی یکنواخت تر و صاف تر از بتن اکسپوز دست پیدا کنیم، سطح آن را با فشار آب مورد شستشو قرار می دهیم.

8- شستشوی سطح یتن با اسید. که از لحاظ شیمیایی آن را پاک سازی و مقاوم می کند.

9- بریدن و قطع کردن. در واقع می توان گفت در این شیوه از پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز برای پوشش یک نما بهره مند می شویم که بسیاری از مشکلات بتن ریزی را به همراه ندارد. بلکه این پنل ها در کارخانه فرایند عمل آوری را پشت سر می گذارند. و با سطحی یکدست و زیبا تحویل سازنده و معمار ساختمان داده می شوند.

شما نیز می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما در هنزا پنل های مورد دلخواه خود را سفارش دهید و همچنین برایی مشاهده نمونه کارها به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *