اگر در به کار گرفتن نمای خود همانطور که در مقاله “سطح استاندارد بتن اکسپوز” اشاره شد از بتن با کیفیت عالی استفاده کنید، نقش و نمایی زیبا و صنعتی را به دیوار بیرونی یا داخلی ساختمان خود خواهید بخشید. البته نباید غافل شد که تنها با بهره بردن از پنل های زیبا و با کیفیت بتن اکسپوز نمی توان مطمئن بود که به دیواری با نمای خارق العاده دست خواهید یافت. چرا که چگونگی نصب و اجرا نیز دارای اهمیتی ویژه است و چنانچه در نوشته “اهمیت اجرا در زیبایی بتن اکسپوز” نیز به آن اشاره کردیم، این بخش نیاز به مهارت و استادی کافی دارد که می توانید برای آنکه از زیبایی و دوام اجرای دیوار بتن نما خود مطمئن باشید با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا در تماس باشید.

بتن اکسپوز با دیوار پیش ساخته متفاوت است و یک دیوار بنایی پوشیده شده با گچ نیست. در واقع در استفاده از این مصالح ساختمانی برای نما، بتن سطح نهایی کار می باشد و نیازی به پوشاندن و یا استفاده از عنصری دیگر برای مخفی کردن آن نیست. در صورتی که مالکان و صاحبان ساختمان ها دست طراحان و معماران را باز بگذارند، آن ها می توانند در طراحی و ایجاد شکل ها و رنگ های گوناگون بتن اکسپوز که متناسب با محیط پیرامونی خود باشد دست به خلاقیت و نوآوری بزنند. برای مشاهده برخی از نمونه های خلاقانه و زیبای بتن اکسپوز پیشنهاد می کنیم به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

زمانی که خیلی ها در راستای تولید انواع مرغوب و چشمگیر بتن اکسپوز در حال تلاش هستند و برخی نیز در این مسیر تسلیم شدند، ما تا جایی این راه را دامه دادیم تا اینکه امروز به آن مسلط شدیم و از پیشگامان تولید انواع متنوع بتن اکسپوز مرغوب در ایران هستیم. بتن نما همانطور که از نامش پیداست و به همین منظور مورد استقبال واقع شده، جلوه ای ساده، یکپارچه، مدرن، صنعتی و چشمگیر دارد. در واقع، هنزا تصویر یک تصور است.

عرض پنل های بتن اکسپوز ساخته شده با توجه به رویکرد و اندازه ها و ابعاد دیواری که می خواهید از آن استفاده کنید متفاوت است و از حدود 4 الی 9 اینچ می باشد. البته نباید از این مساله غفلت کنید که بتن اکسپوز را صرفا جهت پوشش دیوارهای نما به کار نمی برند. بلکه برای دیوارهای داخلی خانه و همچنین پوشش کف خانه ها و کف حیاط و دیواره ها و محیط اطراف استخر و پیاده رو ها وهمچنین پوشش دیواره های تونل ها، پل ها و زیرگذرها از این محصول ویژه استفاده می شود. بنابراین هر یک از مصارف یاد شده نیاز به بتن اکسپوز با سایز و ابعاد متناسب با آن کاربرد دارد.

در ساهت نمای دیوارها از بتن اکسپوز همچنین این قابلیت وجود دارد که لبه های دیوار را به صورت منحنی تولید کرد. همه این خصوصیات و ویژگی ها به علاوه پتیداری و مقاومت در برابر شرایط و عوامل مختلف جوی و همچنین عایق بودن از لحاظ حرارتی و صوتی و غیر قابل نفوذ بودن در برابر رطوبت باعث شده که استفاده از بتن اکسپوز علاوه بر جنبه های هنری و زبایی از لحاظ مقرون به صرفه بودن و همچنین از جهات معماری و سازه ای نیز بسیار مورد توجه واقع شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *