چنانچه در مقاله “الیاف به کار رفته در جی اف آر سی / GFRC” بیان شد یکی از اجزای ترکیبی جی اف آر سی / GFRC الیاف می باشند که یکی از عمده ترین آن ها الیاف پلیمر است. و همانطور که در تحقیقات و آزمایش ها به تایید رسیده، پلیمرهای خشک در تقویت و افزایش مقاومت خمشی جی اف آر سی / GFRC به اندازه پلیمرهای مرطوب و تر موثر هستند. البته رفتار مخلوط بتن و پلیمر خشک تفاوت های مهم و کارکردی با مخلوط بتن و پلیمر تر و مرطوب دارد.

به عنوان مثال هنگام استفاده از مخلوطی کامل از بتن جی اف آر سی / GFRC که تمام محتویات آن را شامل می گردد مانند شن و ماسه، سیمان، پلیمر خشک، پوزولان و سایر اجزا، این مخلوط ممکن است ضخیم به نظر برسد و کار کردن با آن مشکل به چشم آید. اما مقاومت و دوام آن با مخلوط بتن جی اف آر سی / GFRC با پلیمر مرطوب بسیار متفاوت است و تنظیم و سازگاری آن کار مشکلی است. برای آنکه بتوانیم مخلوط خوب و کارایی به دست آوریم چند مورد حیاتی است که باید به آن توجه شود.

– افزودن مواد ویژه برای بالا بردن خاصیت پلاستیکی بتن

– پیگیری اشکال هایی که ممکن است حین اختلاط پیش بیاید و حل و فصل آن ها.

نمونه های کاربردی جی اف آر سی GFRC

ممکن است شما ه در حین استفاده از جی اف آر سی / GFRC متوجه تفاوت های رفتاری بتن های تولید شده با پلیمر خشک و پلیمر مرطوب شوید. اما با توجه به دو مورد بلا و همچنین رعابت ملزومات آن در حین کار می توانید مطمئن شوید که می توانید به بهترین ترکیب و میکس جی اف آر سی / GFRC مورد نظر برای فعالیت های ساخت و ساز خود دست یابید.

برای آنکه با برخی از نمونه های جی اف آر سی / GFRC که در پروژه های عمرانی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است آشنا شوید و نسبت به تنوع و گوناگونی طراحی های آن مطلع شوید می توانید به صفحه جی اف آر سی / GFRC هنزا مراجعه نمایید. برای بهره مندی از این محصول برای مصارف ساختمانی خود می توانید با کارشناسان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *