همانطور که می دانید بتن ها جزو آن دسته از مصالح ساختمانی بودند که توانستند در طول زمان خود را ارتقا بدهند و همین باعث شد که این محصول که در ابتدا تنها کاربردی که داشت برای ساخت ستون ها و محکم سازی ساختمان ها بود، و در واقع محدوده کاربردش بخش درونی و لایه داخلی سازه ها و ساختمان ها بود، به دلیل کیفیت و خواصی که دارد، به تدریج کاربردهای بیشتری پیدا کرد. که از جمله این کاربردها استفاده از آن در پوسته خارجی ساختمان می باشد. که یکی از آن ها استفاده از آن به عنوان بتن اکسپوز می باشد.

در رابطه با آشنایی با بتن اکسپوز لازم به توجه است که این محصول را می توان یکی از بهترین مواد ساختمانی دانست که برای پوشش دادن نماهای خارجی ساختمان به کار گرفته می شود. ما در نوشته “بررسی بتن اکسپوز از چهار منظر متفاوت” یکی از موضوعاتی را که مورد بررسی قرار دادیم این بود که بتن اکسپوز چه خواصی دارد که این خواص توانسته مشتریان و سازندگان ساختمانی را جلب توجه کرده و رغبت آن ها را برای استفاده از این محصول جلب کند.

بتن اکسپوز، جلوه نمای ساختمان

به همین منظور از زوایای مختلفی ویژگی های بتن اکسپوز را زیر ذره بین قرار داده و با دقت بررسی کردیم. و به طوری که با مطالعه آن مقاله درخواهید یافت، بتن اکسپوز توانسته جهشی در نماکاری ساختمان ها ایجاد کند. که این جهش هم دارای ابعاد زیبایی شناختی است و هم دارای ابعاد مکانیکی و مقاومتی. در آن نوشته ما بتن اکسپوز را به جهت انواع رنگ هایی که می تواند داشته باشد و هم از جهت نوع چینش پنل های این محصول در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم.

البته می توان ابعاد پنل های آن را نیز با توجه به سایز دیوار نما انتخاب کرد. یعنی پنل ها را در ابعادی تولید کرد ککه بتواند به شکلی زیبا دیوار را پوشش دهد. برای این که اط طراحی نمای بتن اکسپوز خود مطمئن باشید پیشنهاد ما مشورت با معماران هنزا می باشد. به علاوه در صفحه بتن اکسپوز هنزا نیز نمونه های زیادی برای مشاهده موجود است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *