در نوشته های قبلی که در زمینه کفسازی بتنی ارائه شد، گفتیم که از زمانی که شهرنشینی رو به گسترش و پیشرفت نهاد، استفاده از کفپوش ها نیز به تدریج بیشتر شد، تا آنجه که امروز در محیط های شهری می بینیم که در سطح زمین، چه خانه ها، چه حیاط خانه ها، چه خیابان ها، پیاده رو ها، پارک ها و غیره، از کفپوش استفاده می شود. که این کفپوش ها در برخی جاها کفسازی بتنی است و در برخی جاهای دیگر از جنس ها و متریال های دیگر.

و در واقع امروزه خیلی محیط ها و سطوح کمی را می بینیم که دیگر مستقیما در معرض سطح زمین باشد و سطحی همراه با سنگ و خاک داشته باشد و کفسازی بتنی و غیر بتنی تا اینجا پیش رفته که در سطح وسیعی از زمین، قشر و گستره زمین را پوشانده است. اما به خاطر داشته باشید که کفسازی بتنی چنانچه بیان کردیم دارای مزایایی است که باعث شده در بسیاری از محوطه ها بتواند جایگزین سایر کفپوش ها شود. که یکی از دلایل آن کیفیت بالای کفسازی بتنی است.

دو روش اجرای کفسازی بتنی

اما یک مطلب دیگری که توجه به آن نیز برای کسانی که قصد دارند در محوطه پروزه عمرانی خود از کفسازی بتنی استفاده کنند، لازم است این است که برای این کار معمولا دو روش وجود دارد که امروزه برای انجام کفسازی بتنی هر دو روش را به کار می گیرند، و هر کدام از این روش ها در نقطه ای و منطقه ای به کار گرفته می شود. که بسته به صلاحدید مهندسان و معماران است که ببینند با توجه به وضعیت منطقه استفاده از کدام یک از روش های کفسازی بتنی نسبت به دیگری دارای اهمیت است و تناسب بیشتری با محیط دارد.

یکی از این روش های کفسازی بتنی استفاده از ماشین ها و تجهیز آلات پیشرفته است که مرحله و فرآیند اختلاط بتن را به خوبی در درون خود انجام می دهند که به ترکیبی یکنواخت دست پیدا کرده و سپس آن را در محب پروپزه و سطحی که قصد داریم کفسازی بتنی را بر روی آن انجام دهیم می ریزد و سپس با استفاده از ماله پروانه مکانیکی آن را به خوبی بر روی سطح پخش و محکم کرده تا بتوانیم به سطحی صیقلی و کاملا یکنواخت دست پیدا کنیم. برای آنکه با جزئیات این روش آشنایی بیشتری کسب کنید مقاله “مزیت انجام کفسازی بتنی با دستگاه” را بخوانید.

اما یکی دیگر از روش های اجرای کفسازی بتنی که در این دوره به خصوص طرفداران زیادی پیدا کرده است، انجام کفسازی بتنی با استفاده از پنل های پیش ساخته است. که دلیل این امر آن است که در این روش دست معماران و طراحان بازتر است و می توانند عملیات اجرای کفپوش را به هر طرحی که بخواهند انجام دهند. و معمولا در این روش کار انجام شده دارای جلوه هنری و زیبایی بسیار بیشتری است. درباره این روش نیز می تواند به مقاله “کفسازی بتنی با پنل های پیش ساخته” مراجعه نمایید.

به هر حال همانطور که گفته شد هر کدام از طرق انجام کفسازی بتنی مزیت های خاص خود را دارد. که برای آنکه شما بتوانید انتخاب بهتری در بین این دو روش داشته باشید، به صفحه کفسازی بتنی هنزا راجعه نمایید و همچنین با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا تماس گرفته و مشورت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *