اگر بپرسید چرا امروزه در شهرهای بزرگ، شهرداران و کمپانی هایی که متصدی این امر هستند که شهرها را زیبا کنند، به معماری شهری توجه داشته باشند، راه ها و پیاده رو ها را برای شهروندان تسهیل کنند، برای پوشش محوطه پیاده روهای شهری از بتن پلاک استفاده می کنند؟ ابتدا باید پرسید آیا این روند یعنی استفاده از بتن پلاک روندی معمول است یا اینکه نسبت به دیگر مصالح ساختمانی در اقلیت است؟

پاسخ به این پرسش مثبت است. یعنی با محاسبه میزان مساحت های پیاده روها در یک شهر که به تازگی کفپوش آن ها تعویض شده و یا پیاده رو هایی که تازه تاسیس هستند و مقایسه انواع مختلف پوشش هایی که برای نهصب بر روی کف آن ها در نظر گرفته شده است، می توان با قاطعیت این نتیجه را اعلام کرد که بتن پلاک یکی از گزینه های برتر برای انجام این کار است.

اصول استاندارد مراقبت از بتن پلاک

دو مطلب را در این رابطه می خواهیم در زمینه آنایی با بتن پلاک اعلامک کنیم. مطلب اول مربوط است به موضوعی که پیش از این نیز بیان شد و آن مزیت بتن پلاک از لحاظ مصرف انرژی است. یعنی می تواند به عنوان یک توده گرمایی عمل کند و با داشتن ظرفیت بالای گرمایی، به ذخیره حرارت و توزیع آن در دماهای سرد بپردازد و مقدار مصرف انرژی خانه را کاهش دهد.

البته بتن پلاک به این طریق می تواند برای عابرانی که در فصل های سرد سال از این پیاده روها استفاده می کنند، نیز آسایش بیشتری از لحاظ حرارتی فراهم کند. مطلب دیگری که قصد داشتیم در ادامه این نوشته بیان کنیم این است که بتن پلاک می تواند با توجه به ماندگاری بالایی که دارد، بدون آنکه کثیفی یا آلودگی زیادی را به خود جذب کند، همچنان کیفیت ظاهری خود را حفظ کند.

البته نباید فراموش کرد که بتن پلاک نیز مانند هر محصول دیگر و هر مصالح ساختمانی دیگری که در معرض فضا و محیط خارجی قرار دارد پس از مدتی به هر حال مقداری آلودگی را به خود جذب می کند و نیازمند نظافت و نگهداری است. اما نکته جالبی که دارد این است که بتن پلاک به راحتی می تواند مورد نظافت قرار گیرد. یعنی به سادگی آلودگی ها را از آن رفع کرد و به مانند روز اول نو و تازه گردد.

البته در این رابطه به صورت مفصل و جامع در مقاله “سادگی حفاظت از بتن پلاک در مقایسه با دیگر کفپوش ها” توضیحاتی ارائه دادیم که به همه افرادی که دست اندر کار ساخت و ساز هستند و با شرکت هایی که پروژه های بتن پلاک را اجرایی کرده اند ولی نیازمند به انجام عملیات تمیزگاری بتن پلاک هستند پیشنهاد می شود که به مقاله مورد نظر مراجعه کرده و آن را با دقت مطالعه کنند.

به این دلیل که بتن پلاک چون در معرض دید عام قرار دارد و مخاطبان و عابران از روی آن عبور می کنند همواره نظافت و کیفیت سطحی آن از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. شما هم لازم است این اصول را مراعات کنید. اما صفحه بتن پلاک هنزا برای آشنایی با اصول استاندارد نگهداری از بتن پلاک به اضافه پرسش از متخصصان هنزا می تواند کمک کننده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *