در روند معرفی مبلمان بتنی به تدریج دیدیم که هر چه جلوتر می رویم با کارکردهای جدیتر، جالب تر و گاه شگفت انگیزتر مواجه شدیم. همان گونه که دیدیم بتن به دلیل خواص ویژه و برتری که دارد مورد توجه سازندگان وسایل گوناگون قرار گرفته است. تا اینکه تولید کنندگان مبلمان به این فکر افتادند که از این محصول در راستای تولیدات خود استفاده کنند و به این ترتیب مبلمان بتنی به عرصه تولیدات و محصولات خانگی افزوده شد.

اما به تدریج با مشاهده ویژگی های مبلمان بتنی تولید کنندگان این عرصه به این فکر افتادند که در فضاهای بیرونی و محیط های شهری نیز می توان از این محصول بهره برد بدون اینکه نگران این مسئله شد که آیا در مقابل باد و باران مقاومت دارند یا خیر. آیاعوامل جوی و تغییرات درجه حرارت می تواند بر روی ان اثر داشته باشد یا خیر؟ آیا نور آفتاب در بلند مدت می تواند رنگ مبلمان بتنی را دچار آسیب سازد یا خیر؟

همه این پرسش ها دیگر برای سازندگان دغدغه نبود. چرا که مبلمان بتنی به خوبی توانسته بود به همه این پرسش ها پاسخ دهد و کیفیت خود را ثابت کند. بنابراین مشاهده نمودیم که میز و صندلی و نیمکت های مختلفی بر استفاده از مواد اولیه بتنی به بازار وارد شد. که دو خصوصیت استحکام و ظرافت را با هم در بر داشتند. ظرافت در مبلمان بتنی به دلیل بهره مندی آن از طراحی های بسیار ظریف و موثر بود.

بهترین راه انتخاب و سفارش مبلمان بتنی

به خصوص وقتی که در ساخت این سازه به جای آنکه از بتن معمولی استفاده شود، از بتن الیافی بهره برده شود می توان خصوصیت انعطاف پذیری آن را دو چندان کرد و به این ترتیب قابلیت طراحی با آن افزایش پیدا می کند. یعنی شما می توانید طراحی هایی با ظرافت، زیبایی و دقت تمام داشته باشد که دارای انحنا و خمیدگی های زیبا باشند که کاملا متناسب با سیستم بدنی باشند و در واقع اصول ارگونومی در آن رعایت شده باشد.

و همانطور که می دانید ارگونومی به معنای انطباق و سازگاری محصولات با وضعیت جسمانی و روانی انسان ها می باشد. یعنی اگر مبلمان بتنی طوری طراحی شود که استفاده از آن و نشستن بر روی آن باعث انتقال آرامش به بدن گردد و وضعیت جسمانی و اسکلت بدن را دچار خستگی و آزار نکند، می گوییم که از لحاظ ارگونومی، این مبلمان بتنی دارای استانداردهای لازم می باشد.

اما در مرحله بعد و پیش تر رفتن مبلمان بتنی به جایی رسیدیم که سازندگان دیدند برای سایر محصولات خانگی که جنبه تزئینی و دکوری دارد نیز می توان از بتن یا بتن الیافی برای ساختشان استفاده کرد که در واقع این محصولات بخشی از دکوراسیون داخلی منزل هستند و تکمیل کننده این محصول می باشند. مثلا گلدان هایی با طراحی زیبا از بتن الیافی تولید شده اند.

جنبه تزئینی و دکوری مبلمان بتنی

اما در مرحله بعد بحث مبلمان بتنی پیش تر رفت و به سمتی گرایش پیدا کرد که نه تنها وسایل دکوری و تزئینی بلکه بخش های اساسی منزل نیز از جنس بتن شکل گرفتند و به طریقی می توان آن ها را زیر مجموعه مبلمان بتنی به حساب آورد.

به عنوان نمونه در نوشته “مبلمان بتنی به عنوان کانتر آشپزخانه” مشاهده شد که بخش مهمی از آشپزخانه مانند کانتر، جزیر و قسمت هایی از کابینت و سا حتی سینک ظرفشویی را به وسیله بتن پوشش داد و یا علاوه بر آن اجاق گاز را بر روی سطحی بتنی تعبیه و طراحی کرد. این سازه ها در کنار مبلمان بتنی می توانند هر بیننده ای را به خود خیره سازند و تحسین همگان را برانگیزند.

چرا که مبلمان بتنی در این سطح که بتواند سازه های آشپزخانه را در بر گیرد می تواند جلوه ای فراموش نکردنی را در عین سادگی و مینیمال بودن، بسیار شیک، مدرن و صنعتی است. تصور کنید وارد خانه ای می شوید که به سبکی می نی مال و صنعتی طراحی شده باشد. با نمای دکوراتیو جی اف آر سی به همراه مبلمان بتنی و همچنین کانتر و سازه های آشپزخانه که با استفاده از مواد اولیه بتن الیافی تولید شده اند. چنین منظره ای لابد شما را میخکوب خواهد کرد.

علاوه بر آن می توان برای میز ناهار خوری آشپزخانه که یکی از اجزای اصلی مبلمان خانه است از مبلمان بتنی بهره گرفت که ترکیب آن با کانتر و یا جزیره آشپزخانه که از جنس بتن باشد می تواند ترکیبی خاص و فوق العاده باشد. به هر حال این خلاقیت هایی است که در زمینه ساخت مبلمان بتنی باید به آن توجه شود و مورد غفلت قرار نگیرد.

به عنوان مثال ما در نوشته “مبلمان بتنی به عنوان میز غذاخوری” توانستیم چهره ای کلی از این نوع طراحی دکوراسیون داخلی برای شما ترسیم کنیم. تا به این ترتیب مشاهده کنید که قابلیت های گسترده مبلمان بتنی می تواند بخش های بیشتر و بیشتری از خانه شما را شامل گردد.

ممکن است شما طالب و خواستار استفاده از مبلمان بتنی برای خانه یا محل کار خود باشید. بهترین راه انتخاب این محصول مراجعه به صفحه مبلمان بتنی هنزا و بهترین راه سفارش آن ارتباط با کارشناسان و متخصصان هنزا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *