نمای ساختمان در واقع پیشانی یک سازه است و تمام جلوه سازه در آن ارائه می شود. به همین دلیل سازندگان و طراحان اهتمام ویژه ای نسبت به آن می ورزند و همین سبب شده است که بتن اکسپوز توانسته پا به عرصه ساخت نما بگذارد و همانطور که در مقاله “بتن اکسپوز جایگزین چه مصالحی در ساختمان می شود؟” گفته شد، بسیاری از رقبای پیشین خویش را از میدان خارج کند.

فاکتورهای موثر در انتخاب بتن اکسپوز

همین که دغدغه مردم برای ساخت نماها به سمت پایداری و ماندگاری پیش رفت، استفاده از بتن اکسپوز نیز به عنوان مصالحی که به خوبی می تواند این فاکتورها را برآورده سازد، بیشتر و بیشتر شد. و نه تنها به عنوان یک عنصر سازه ای، بلکه به عنوان یک المان در ساخت نمای ساختمان، این محصول توانست خود را به بازار ساخت و ساز عرضه کند.

به این ترتیب ما می توانیم امروزه در سرتاسر شهر و کشور سازه های ساخته شده با نماهای بتن اکسپوز را مشاهده کنیم و پیش بینی ما این است که این روند رو به گسترش است و دلیل آن مختصات این محصول است که در نوشته “ویژگی های بتن اکسپوز چیست؟” مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه هایی از این محصول زیبا را شما می توانید در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید.

نمای بتن اکسپوز به چه روش هایی قابل انجام است؟

ساختمان های مدرن با بتن اکسپوز

امروزه در ساخت سازه ها و ساختمان های مدرن از بتن اکسپوز در کاربردهای مختلف آن استفاده می شود. در ابتدا باید تفکیکی بین دو نوع از این محصول قائل شویم که هر کدام از آن ها مشخصات خاص خود را دارند. این دو نوع عبارتند از:

  1. بتن اکسپوزی که در محل بتن ریزی می شود
  2. بتن اکسپوز پیش ساخته

بتن ریزی در محل

بتن اکسپوزی که در محل پروژه عملیات بتن ریزی آن انجام می شود، به این معنا است که در آن بتن به وسیله کامیون های مخصوص حمل بتن به محل پروژه آورده شده و در آنجا با توجه به قاب بندی های از پیش صورت گرفته بتن در آن ها ریخته می شود و سپس خشک می شود. معمولا این روش برای ساختمان ها و سازه های بسیار مرتفع انجام می پذیرد.

بتن اکسپوز پیش ساخته

برای ساخت این نوع از بتن نما، عملیات بتن ریزی در قالب های مخصوص با ابعاد و اندازه و شکل از پیش تعیین شده در کارخانه انجام می شود و قطعات خشک شده بتن به محل پروژه انتقال داده می شود. و در محل پروژه به وسیله روش های مختلفی که در مقالات آتی به آن ها اشاره خواهیم نمود، بر روی دیوار یا هر قسمتی که مد نظر است، متصل می شود. برای این منظور می توانید به نوشته “سه راه برای اتصال بتن اکسپوز پیش ساخته به دیوار” نیز مراجعه نمایید.

تفاوت بتن ریزی در محل با بتن پیش ساخته

دو تفاوت عمده را می توان برای این دو در نظر گرفت:

  1. در روش پیش ساخته کنترل بیشتری بر روی فرآیند شکل گیری بتن وجود دارد و می توان قطعات با کیفیت تری تولید نمود.
  2. روش پیش ساخته معمولا هزینه بیشتری در بر دارد و همچنین روش بتن ریزی در محل معمولا بیشتر در دسترس قرار دارد.

برای اطلاع از اختلافات بیشتر این دو روش می توانید از راهنمایی های کارشناسان ما در هنزا نیز بهره مند گردید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] مشورت با کارشناسان هنزا[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *