به ترتیبی که در نوشته “فرآیند تولید سطوح بتن اکسپوز سنگدانه ای” ذکر شد، این مصالح بتنی دارای انواع مختلفی می باشد که بر حسب کارکردهای متنوع می توان از آن ها بهره برد. یکی از گونه های آن بتن اکسپوز سنگدانه ای است که در نوشته مذکور درباره روش های ساخت آن صحبت کردیم. در این محصول سنگدانه ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو بر روی سطح بیرونی محصول نمایش داده می شوند. حال به چند نکته دیگر در ارتباط با آن خواهیم پرداخت:

  1. روش واتر جت (water jet) در تولید بتن اکسپوز سنگدانه ای
  2. تفاوت روش واتر جت در تولید بتن اکسپوز و سند بلاست (sandblast)

روش واتر جت (water jet) در تولید بتن اکسپوز سنگدانه ای

در این شیوه به وسیله پاشیدن آب پر فشار بر روی سطح محصول، لایه نازکی از سیمان را از روی آن می زداییم که نمای سنگدانه ها مشخص شوند. اما توجه به موارد زیر حائز اهمیت است.

مقایسه روش سند بلاست و واتر جت در تولید بتن اکسپوز

1.        عمقی که توسط شستشو برداشته می شود، عمق اکسپوز نامیده می شود و بر حسب میلی متر محاسبه می گردد.

2.       بتن اکسپوز سنگدانه ای می تواند دارای عمق اکسپوز های متفاوتی از حدود نیم میلی متر تا شش میلی متر باشد.

3.      اگر عمق لایه برداشته شده از روی سطح بین نیم تا دو میلی متر باشد به آن میکرو اکسپوز گفته می شود.

البته استفاده از روش واتر جت می تواند کارکردهای تعمیری نیز برای سطوح بتنی داشته باشد که برای آشنایی بیشتر با جزئیات این روش می توانید به نوشته “به کار گیری تکنولوژی واتر جت برای تعمیر سطوح بتنی” مراجعه نمایید.

تفاوت روش واتر جت در تولید بتن اکسپوز و سند بلاست

استفاده از روش واتر جت باعث می شود شما به یک سطح سنگدانه ای دست پیدا کنید که ظاهری کاملا تازه و تمیز دارد و به این ترتیب بتن اکسپوز سنگدانه ای می تواند زیبایی اصیل خود را به نمایش بگذارد و سنگدانه های تزئینی در معرض دید قرار گیرند. بنابراین اگر بخواهیم به تفاوت های موجود در این روش با روش سند بلاست اشاره کنیم باید موارد زیر را ملاحظه نماییم.

1.        روش سند بلاست نیز یکی دیگر از روش های لایه برداری از بتن اکسپوز است و به این ترتیب می تواند در برخی موارد مورد استفاده قرار گیرد.

2.       مهم ترین تفاوت روش سند بلاست با روش واتر جت، آن است که محصول به دست آمده در روش سند بلاست فاقد تازگی، تمیزی و شفافیت سطحی ای است که روش واتر جت به ما ارائه می دهد.

3.      در روش سندبلاست، فشار وارده بر سطح بتن اکسپوز باعث می شود برخی از سنگدانه ها رنگ اصلی خود را از دست دهند و دیگر جلا و درخشش اولیه را نداشته باشند.

بنابراین می توان گفت که استفاده از روش سند بلاست برای دستیابی به بتن اکسپوز سنگدانه ای در مقایسه با روش واتر جت باعث تولید سطحی مات و بدون تازگی، درخشندگی و شفافیت لازم می شود. برای مشاهده برخی از نمونه های زیبا و با جلوه زیبای این محصول می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

ما در هنزا سعی داریم که این محصول را از بهترین روش ها و تکنیک های ممکن تولید نماییم که هم دارای زیبایی و نمای قابل توجه باشد . هم فاکتورهای مقاومت در آن به خوبی حفظ گردند. برای دسترسی به محصول مورد نظر خود با کارشناسان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *