قبلا به این مساله اشاره شد که سه روش در ساخت و تولید جی اف آر سی / جی آر سی وجود دارد که هر یک از این روش ها بنا به کارکرد و خروجی مورد نیاز و همچنین میزان هزینه ای که می خواهیم برای تولید جی اف آر سی / جی آر سی صرف کنیم بستگی دارد. که عبارتند از روش پیش اختلاط، روش اسپری و روش سوم نیز تقریبا مخلوطی از این دو روش است.

در مقاله “روش اختلاط جی اف آر سی / جی آرسی برای نمای بیرونی” مشاهده نمودید که برای ساخت پنل های جی اف آر سی / جی آر سی که مورد استفاده در نماهای بیرونی مجتمع ها و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و اخیرا نیز این کارکرد توسعه و گسترش یافته است. که همانطور که بیان شد جی اف آر سی / جی آر سی تولیدی برای این منظور معمولا به روش اسپری تولید می گردد.

کاربرد تزئینی جی اف آر سی / جی آر سی

البته برای کارکرد و استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی به ملاحظات زیبایی و تزئیناتی معماری نیز باید توجه لازم شود. یعنی در کارکردهای معماری که جهت زیباسازی معماری داخلی ساختمان استفاده می شود مانند قرنیس کاری، پوشش ستون ها و همچنین حاشیه پنجره ها و درها و غیره. که در همه اینها استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی جایگاه خاصی دارد.

در ترمیم و تعمیر سفالکاری ها و همچنین جایگزینی یا ساخت فضای اطراف شومینه ها و نیز پوشش کانترهای آشپزخانه و سنگ های مصنوعی و گلدان هایی که برای نگهداری گیاهان استفاده می شود. در همه این موارد و موارد مشابه دیگری که سازه هایی تزئینی و دکوری ساخته می شود جی اف آر سی یکی از بهترین مصالح در این خصوص می باشد.

در این موارد بتن الیافی بدون در نظر گرفتن قاب آن، وزنی در حدود 7 الی 10 پوند بر هر فوت مربع دارد که در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا برخی از نمونه های آن قابل مشاهده است. همچنی متخصصان هنزا آماده پاسخگویی به پرسش های شما در این زمینه هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *