مقاله “مصالح ساختمانی طبیعی و مصنوعی” از سلسه مقالات هنزا می باشد که در راستای معرفی مصالح ساختمانی طبیعی و مصنوعی به خوانندگان عزیز می باشد. همانطور که با دنبال کردن نوشته های ما در صفحه مقالات هنزا دریافته اید، کارشناسان هنزا درصدد آشناسازی مخاطبان و هموطنان گرامی با انواع مصالح مختلف ساختمانی به خصوص مصالح نوین ساختمانی می باشد.

در این نوشته محققان هنزا قصد معرفی یکی دیگر از مصالح جدید ساختمانی به نام چوب شفاف را دارند. این محصول می تواند باعث پیشرفت در پنل های خورشیدی و پمجره ها می باشد. این محصول به گفته محققان هنزا ابتدا برای برطرف کردن خطوط لایه های نازک چوب ساخته شدند و سپس برای دوزندگی های در مقیاس نانو به کار رفتند.

تاثیر نهایی به ابداع چوب شفاف منجر شد که امروزه به گفته کارشناسان هنزا کاربردهای مختلفی را در صنعت ساخت و ساز به خود اختصاص داده است. به عنوان یک منبع بسیار ارزان، می توان از چوب شفاف به عنوان یکی از ارزان ترین مصالح ساختمانی نام برد. چون چوب دارای منبع گسترده ای می باشد.

چوب شفاف از مصالح ساختمانی نوین

به گفته محققان هنزا، تکنولوژی ساخت چوب  ابتدا در موسسه فناوری استکهلم ابداع شد و پا به عرصه تولید گذاشت. در واقع این محصول به گفته محققان هنزا نه تنها جزو مصالح ساختمانی ارزان قیمت است، به راحتی و در همه کشورها نیز در دسترس است و همچنین قابل بازیافت می باشد. به همین دلیل می توان گفت از مصالح دوست دار محیط زیست می باشد.

کارشناسان ما اذعان می کنند که می توان این محصول را به تولید انبوه رساند و از فواید اقتصادی و خواص ساختمانی آن به میزان لازم بهره برد. البته می توان با محصولات و مصالح ساختمانی دیگری که از تولیدات شرکت گام آبی فردا می باشد با مراجعه به صفحه محصولات هنزا آشنا شد.

اما شناخت و بررسی مزایای گوناگون مصالح ساختمانی نوین که به خصوص ملاحظات محیط زیستی زیادی درباره ان ها لحاظ شده است، می تواند به پیشرفت علم و صنعت تولید مصالح ساختمانی کشور ما کمک بسیاری کند. اگر در رابطه با این مصالح ساختمانی حاضر به ارائه ایده و همکاری جهت تولید هستید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *