همانطور که می دانید هنزا برند آن دسته از مصالح ساختمانی است که توسط شرکت گام آبی فردا تولید شده و می توان گفت که محصولات هنزا جزو پیشرفته ترین و بهترین محصولات و مصالح ساختمانی در سطح کشور می باشد.

کارشناسان ما سعی دارند در سلسله مقالات هنزا شما خوانندگان گرامی را با مصالح مختلف ساختمانی آشنا سازند. چنانچه در مقاله ” معیارهای طبقه بندی سنگ های ساختمانی” از کارشناسان هنزا سعی کردیم مخاطبان گرامی را با انواع دسته بندی های مختلف سنگ های ساختمانی آشنا سازیم.

اما در این نوشته می خواهیم این سوال را از منظر متخصصان هنزا پاسخ دهیم که مصالح ساختمانی به چه دسته ای از مواد گفته می شود؟ در واقع به گفته متخصصان هنزا، مصالح ساختمانی به موادی گفته می شود که برای اهداف ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند که می توان به یکی از این موارد یعنی ساخت ساختمان ها اشاره کرد.

مصالح ساختمانی طبیعی و مصنوعی

مصالح ساختمانی به گفته کارشناسان هنزا شامل مواد گوناگونی از جمله چوب، سیمان، فلزات، آجر، بتن، خاک رس، سنگدانه ها ماند شن و ماسه و غیره می باشد. انتخاب هر یک از این مواد اولیه برای تهیه و تولید مصالح ساختمانی به میزان اثربخشی و هزینه آن ها در پروژه ساختمانی دارد. مثلا برای تولید پنل های بتن اکسپوز هنزا از سنگدانه ها، سیمان و غیره بهره گرفته می شود. که می توان نمونه های مختلف مصالح ساختمانی شرکت گام آبی فردا را در صفحه محصولات هنزا دنبال کنید.

بسیاری از موادی که به طور طبیعی یافت می شوند مانند خاک رس، چوب، سنگ و حتی شاخ و برگ ها از دیرباز در ساخت ساختمان ها به کار گرفته می شده است.

علاوه بر مصالح ساختمانی طبیعی که به برخی از آن ها اشاره کردیم، خیلی از مصالح ساختمانی که امروزه در فرآیند ساخت و ساز و عملیات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله مصالحی هستند که ساخته دست انسان ها هستند و با ترکیب مواد اولیه گوناگون به دست می آیند. به همین جهت به این مصالح، مصالح ساختمانی مصنوعی گفته می شود. که برای آشنایی بیشتر با آن ها می توانید با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *