همانطور که در مقاله “بتن اکسپوز سطحی بتنی با هزینه پایین” اشاره کردیم، بتن نما سطحی بتنی است که می تواند جلوه ای زیبا، یکپارچه و خاص را به محیط و فضای ساختمان شما ببخشد در حالی که هزینه زیادی در بر ندارد.

البته یکی دیگر از عواملی که موجب افزایش گرایش به استفاده از بتن اکسپوز شده این است که از این محصول در موقعیت ها و کاربری های مختلفی می توان استفاده نمود. از نمای بیرونی ساختمان ها گرفته تا دیوار داخلی خانه، کفپوش ها، دیواره تونل ها، استخرها، زیرگذرها، پل ها و … . که برای آشنایی بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله “موقعیت های استفاده از بتن اکسپوز” مراجعه نمایید.

آینده استفاده و کارآیی بتن باید به سمت چشم انداز دوام و پایداری آن و همچنین تاثیر این محصول بر روی محیط زیست متمرکز شود. بتن نما محصولی است که در فرآیند تولید و اجرا دوستدار محیط زیست است و کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می آورد. البته باید توجه داشت که از این دیدگاه نیز باید به بتن اکسپوز نگاه کنیم که متریالی با منابع محدود و تمام شدنی است.

استفاده از بتن اکسپوز در سقف

امروزه معماران و طراحان می توانند به راحتی به طیف وسیع و گسترده ای از بتن نما با رنگ ها، شکل ها و بافت ها گوناگون دسترسی داشته باشند. که توصیه می کنیم برای آنکه با زیبایی و تنوع استفاده از بتن اکسپوز آشنا شوید به صفحه بتن اکسپوز هنزا سری بزنید و نمونه کارهای انجام شده با پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز را در پروژه های مختلف عمرانی و ساختمانی مشاهده نمایید.

اما در آینده نزدیک استفاده و کارکرد بتن اکسپوز بر روی تمام جنبه های مختلف بتن متمرکز خواهد شد. که این جنبه ها شامل تاثیرات بتن بر روی محیط زیست، جنبه های بصری، هنری و زیبایی شناختی بتن در استفاده در معماری ساختمان ها، و علاوه بر این ها بر تاثیر کلان تولید و مصرف بتن بر روی شرایط اقلیمی و آب و هوایی متمرکز خواهد شد.

برای آنکه با ابعاد و جنبه های مختلف کارکرد بتن اکسپوز آشنا شوید و اگر تصمیم به استفاده از این مصالح ساختمانی در سازه خود دارید، می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *