یک پایان کار بتن نما شباهت بسیاری به پایان کار بتن معمولی دارد. اما اگر بخواهیم به اصلی ترین تفاوت میان بتن اکسپوز و بتن معمولی اشاره کنیم باید گفت که لایه بالایی بتن در بتن نما برداشته می شود تا سطحی که در معرض دید مخاطب قرار می گیرد از جلوه و زیبایی خاصی برخوردار باشد و سنگدانه های به کار رفته در آن به چشم آیند.

تفاوت دیگر بین آن دو در این است که بتن اکسپوز کارکردهای گسترده تری دارد که در مقاله “موقعیت های استفاده از بتن اکسپوز” به آن اشاره شده است. باید دقت داشت که در بتن نمایی که در ترکیب آن از سنگدانه ها و سنگریزه ها برای استحکام و زیبایی استفاده می شود هر چه حجم سنگدانه های به کار رفته افزایش یابد اندازه و سایز آن سنگدانه ها کوچک تر می شود. که این کار باعث می شود که شکل و طرح نهایی بتن اکسپوز از یکنواختی بیشتری بهره مند باشد.

بتن اکسپوز سطحی بتنی با هزینه پایین

اگر از کارکرد کفپوش بتن نما بخواهیم استفاده کنیم، از بتن اکسپوز به طور معمول بیشتر در سالن های پر رفت و آمد استفاده می شود مانند راه پله ها، پیاده رو ها، مسیر های ماشین رو داخل فضای حیاط، پاسیو و غیره. چرا که در این نواحی منظره دکوراتیو و تزئینی مورد نیاز است.

به کارگیری بتن اکسپوز در چنین مناطقی به عنوان کفپوش دارای مزایایی است که عبارتند از:

– با هزینه پایین می توانید به سطح دکوراتیو بتنی دست پیدا کنید. که این سطح به دلیل سنگدانه ها و خصوصیات بتن دارای سطحی دارای اصطکاک است که در مقابل لغزندگی و سر خوردن مقاومت می کند.

– برای آنکه بتوانید به سطح بتن اکسپوز خود نمایی ویژه ببخشید و یا آن را با فضای اطراف خود متناسب کنید، این قابلیت وجود دارد که بتن نما را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید.

– همچنین بتن اکسپوز می تواند با سایر انواع بتن و مصالح ساختمانی ترکیبی بی نظیر ارائه دهد.

شما می توانید نمونه های بتن نمای به کار رفته در پروژه های عمرانی و ساختمانی را در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید و برای سفارش و استفاده از این محصول بی نظیر ساختمانی با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *