بنابر مطالبی که در نوشته های گذشته در رابطه با معرفی بتن پلاک خدمت شما عزیزان ارائه شد، دیدیم که می توان مزیت ها و امتیازات بتن پلاک را در دسته های مختلفی دسته بندی کرد. یکی از این مزیت ها که بسیار بادی به آن توجه گردد. به خصوص زمانی که بخواهیم از بتن پلاک در بخش های داخل ساختمانی استفاده کنیم، میزان مقاومتی است که این محصول می تواند در برابر گرما و حرارت داشته باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، به جهت آن که بتن پلاک در هنگام ساخت در کارخانه با انجام تست های گوناگون تا درجه حرارت 120 درجه سلسیوس مقاوم سازی می شود، بنابراین در این زمینه نباید نگرانی خاصی وجود داشته باشد. و می توان با خیال راحت از محصولات بتن پلاک در نواحی مختلفی که احتمال افزایش درجه حرارت محیطی وجود دارد استفاده کرد بدون آنکه نگرانی فرسایش یا خرابی بتن پلاک باشیم.

چسبندگی بتن پلاک به سطح

اما یکی دیگر از ویژگی هایی که در این نوشته می خواهیم به آن بپردازیم و از دو جهت اهمیت دارد، بحث چسبندگی بتن پلاک به سطحی است که بر روی آن نصب می گردد. اینکه گفته شد، این بحث از دو جهت حائز اهمیت است به این خاطر است، که اگر فرض کنید یک قطعه از بتن پلاک به دلیل آنکه چسبندگی کافی و خوبی میان آن قطعه و سطحی که بر روی آن نصب شده، وجود نداشته، از آن سطح جدا شده باشد.

در این صورت نه تنها از لحاظ ساختار کلی بتن پلاک، آسیب به وجود می آید و می تواند باعث شکستن و یا جدا شدن سایر قطعات شود، بلکه از آن اساسی تر زیبایی سطحی است که از بین رفته است. شما فرض کنید با یک نمای زیبای بتن پلاک مواجه شده اید که در آن پنل ها با طراحی خاصی از لحاظ شکل و رنگ کنار یکدیگر قرار گرفته ایند و سطحی چشم نوواز را پدید آورده اند، اما در این میان یکی از پنل ها کنده شده است.

 

این باعث می شود که تمام زیبایی سطحی به کار رفته و تمام خلاقیتی که طراحان و مجریان برای به دست آوردن آن سطوح زیبا به خرج داده اند، همگی از بین برود. و دیگر وقتی یک بیننده با این سطح بتن پلاک مواجه می شود، به جای آنکه آن همه زیبایی در طراحی و نوآوری در شکل ها و رنگ ها را مورد توجه قرار دهد، به سرعت آن قطعه کنده شده و جای خالی توجهش را جلب می کند. چرا که یک قطعه ناسالم می تواند زیبایی تمام یک مجموعه را بر هم زند.

اما در مورد بتن پلاک وضعیت به این صورت است چون سیمان جزو اصلی تشکیل دهنده بتن است و از طرفی این محصول را با استفاده از دوغاب سیمان، به سطح مورد نظر اتصال می دهند، چسبندگی زیادی میان سیمان موجود در بتن پلاک و دوغابی که به عنوان مایه اتصال به کار رفته ایجاد می شود. این سبب می شود که مشکلی که به آن اشاره کردیم یعنی عدم چسبندگی بتن پلاک به سطح دیگر پیش نیاید.

برای مشاهده و به کارگیری سطوح بتن پلاک برای بخش های مختلف ساختمانی و عمرانی هم می توانید صفحه بتن پلاک هنزا را مورد بازدید قرار دهید و هم اینکه با متخصصان ما در هنزا تماس برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *