در مقاله “افزودنی های بتن الیافی” گفتیم که برای ارتقای کیفیت بتن الیافی و بهبود مقاومت های آن مواد و افزودنی های مختلف به آن اضافه می کنیم. اما این پرسش مطرح است که برای دسترسی به کیفیت مورد نظر چه میزان از هر یک از اجزا و عناصر تشکیل دهنده باید وجود داشته باشد و در واقع چه نسبتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم به بتن الیافی با ویژگی ها و خواص مطلوب دست پیدا کنیم.

جواب این پرسش به ویژگی های شیمیایی و فیزیکی اجزا و همچنین نسبت هر یک از این عناصر در مخلوط بستگی دارد. بنابراین اگر ما بتوانیم سیمان مرغوبی را با آبی که دارای کیفیت استاندارد باشد در شرایط محیطی مطلوب مخلوط کنیم می توانی بتن الیافی با کیفیت تولید کنیم. برای سنجش بتن الیافی خوب و با کیفیت از معیار مقاومت فشاری استفاده می کنند.

در واقع گفته می شود یک بتن الیافی مرغوب بتنی است که مقاومت فشاری مطلوبی داشته باشد. چرا که اگر مقاومت فشاری استاندارد باشد به این معناست که سایر خصوصیات بتن مانند مقاومت کششی، مقاومت سایشی، نفوذناپذیری در برابر آب، پایداری در مقابل سولفات ها و طول عمر بتن دارای کیفیت مورد نظر و استاندارد می باشد.

ویژگی های بتن الیافی مرغوب

پیدایش بتن الیافی به پیدایش سیمان پرتلند باز می گردد. یعنی سیمانی که قابلیت حمل و نقل و استفاده در ساخت و ساز داشته باشد. که اولین بار این مصالح ساختمانی حدود یکصد و هفتاد سال پیش در لیدز توسط یک بنای ساختمان کشف شد. و از آن روز تا حالا به دلیل خواص و فواید بسیاری که در زمینه ساخت و ساز دارد، سیمان توانسته به عنوان یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی جایگاه خود را در زمینه مقوله ساخت و ساز باز کند. که یکی از کاربردهای اساسی آن استفاده در تولید بتن الیافی می باشد.

یکی از نمونه های بتن الیافی بتنی است که در ساخت آن از الیاف شیشه برای تسلیح بتن استفاده می شود که برای مشاهده نمونه های آن می توانید به صفحه جی اف آر سی هنزا مراجعه نمایید. و برای آشنایی بیشتر با خواص و مزایای این بتن با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *