به هر حال هر سازنده سازه ای همواره دغدغه این را دارد که از چه مصالح ساختمانی استفاده کند. و در مقابل متریال ها و مصالح ساختمانی مختلفی که می تواند استفاده کند پرسش هایی را مطرح می کند، مثلا اگر پیشنهاد استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی مطرح گردد، یکی از پرسش ها می تواند این باشد که “آیا جی اف آر سی / جی آر سی دچار ترک می شود؟” که در مقاله ذکر شده سعی کردیم که پاسخ کاملی از منظر متخصصان هنزا به این سوال بدهیم.

یکی از مکان های برجسته ای که از جی اف آر سی / جی آر سی در نمای آن استفاده شده، موزه ای در لس آنجلس است که از 2500 پنل جی اف آر سی / جی آر سی در آن استفاده شده است به اضافه 650 تن بالابر فولاد که در عرض بلوک های بزرگ پل بسته اند. اینها باعث می شوند که نور روز به شکلی زیبا و فیلتر شده به درون هدایت شود.

نمونه ای از کاربرد جی اف آر سی / جی آر سی

طراح اجرای این پروژه می گوید که پروسه ساخت قاب ها برای پنل هایی که شکل یکتایی دارند، فاکتور کلیدی در موفقیت به کار گیری جی اف آر سی / جی آر سی است. اگر تیم اجرایی جی اف آر سی / جی آر سی را انتهاب نمی کرد، انتخاب یک مصالح ساختمانی که بتواند صدها شکل مختلف و متفاوت را که هر کدام ساختار منحنی خاص خود را دارند، برای پوسته خارجی ساختمان، چالشی برای تیم طراحی می بود. که البته جی اف آر سی / جی آر سی این چالش را برای آنان حل کرد.

اما نقش جی اف آر سی / جی آر سی وقتی واضح تر می شود که شما دقت کنید که ساخت صدها قطعه مخروطی که قابلیت عبور نور را برای ساختمان داشته باشند، و قابلیت تکرار شدن و جور شدن با طراحی چشمی شکل جلوی ساختمان را داشته باشد و بتواند پیچ و خم های سهموی شکل را برای ما فراهم کند. پس نیاز به یک مصالح ساختمانی انعطاف پذیر و تطبیق پذیر برای طراحی این شکل ها داریم که جی اف آر سی / جی آر سی به خوبی می تواند این وظبفه را به عهده بگیرد و کمتر مصالحی مانند جی اف آر سی / جی آر سی می تواند چنین باشد.

برای شروع کار با جی اف آر سی / جی آر سی طراحان در ابتدا اطلاعات کامل هندسی را برای هر پنل به صورت سه بعدی در کامپیوتر مدل سازی می کنند. تولید کننده جی اف آر سی / جی آر سی پیش ساخته این اطلاعات را به نرم افزار ساخت انتقال می دهد تا ساخت جی اف آر سی / جی آر سی در محورهای پنج گانه آغاز شود. تا بتواند از فوم های با چگالی بالا مدل های منحنی را توسط ماشین کنترل قالب سازی کند که این قالب ها در ساخت پنل های جی اف آر سی / جی آر سی به ما کمک می کند.

جی اف آر سی / جی آر سی در نمای موزه براد لس آنجلس

قبل از شروع به ساخت جی اف آر سی / جی آر سی قالب های فومی شن پاشی و چسب می شوند تا بتوانند قاب هایی منفی برای پنل های جی اف آر سی / جی آر سی باشند. یکی از طراحان قطعات جی اف آر سی / جی آر سی می گوید که اطبیق پذیری نمونه اولیه ساخته شده می تواند به ما کمک کند که از جهت زمانی در ساخت پنل های جی اف آر سی / جی آر سی پیش رفته داشته باشیم و به این ترتیب بتوانیم بسیاریاز طراحی های پیچیده هندسی را با جی اف آر سی / جی آر سی اجرایی کنیم.

مقاومت بالای پوسته جی اف آر سی / جی آر سی، مقاومت های مورد نیاز اضافی را برای شکل های ساختاری منحصر به فرد تضمین می کند. مقاومت پوسته ای و ماندگاری بالا به ما اجازه ساخت قاب های کوچکتر لوله ای را برای پوسته فراهم می کند. که این مسئله کمک می کند که بتوانیم پنل ها را در ساختار فولادی جادهی کنیم در حالیکه تحمل بالایی را نیز برای ما فراهم خواهد کرد.

مقاومت پنل ها همچنین طول عمر بالا و دوام مورد نیاز را برای بخش کفپوش ساختمان فراهم می کند که عموم کسانی که از ساختمان بازدید می کنند بر روی آن راه رفته و به آن دسترسی دارند. و این محصول ثابت کرده که از لحاظ قیمت بهینه ترین محصول در میان همه متریال های آنالیز شده می باشد. چون هم می تواند مقتضیات طراحی را به خوبی برای ما برآورده کند و هم اینکه می تواند دوام و ماندگاری بالا را برای ما تامین کند.

چرا که هزینه اولیه بالا اگر همراه با طول عمر زیاد باشد، به دیل عدم نیاز به مراقبت های خاص و یا تعمیر و بازسازی در طولانی مدت به نوعی هزینه ها را به ما بر می گرداند و باعث صرفه جویی در خرج می شود. البته بهتر است اطلاعات تکمیلی در این حوزه را از متخصصان و کارشناسان ما در هنزا دریافت کنید. نمونه های اجرایی نیز در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا در دسترس شما قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *