با توجه به گستردگی حجم ساخت و سازها و همچنین نیاز به دستیابی به کیفیت بالاتر و جلوه های بصری بهتر، دیگر نمی توان به مصالح ساختمانی طبیعی و سنتی اکتفا کرد و علم و تکنولوژی راه را برای ورود مصالح ساختمانی جدید به بازار باز کرده است که از جمله این مصالح قطعات جی اف آر سی یا همان جی آر سی (GFRC / GRC) می باشد

جی اف آر سی (GFRC / GRC) همانطور که در مقاله “آشنایی با “جی اف آر سی” GFRC” هم اشاره شد ترکیب و کامپوزیتی است ازمخلوط آب و سیمان به همراه سنگدانه ها و مواد افزودنی دیگر جهت تقویت خصوصیات قیزیکی و مکانیکی سازه که در آن الیاف شیشه (فایبر گلاس) به کار رفته است که اصطلاحا به آن بتن مسلح به فایبر گلاس یا الیاف شیشه گفته می شود. به کار گیری الیاف شیشه در بتن سبب شده که جی اف آر سی (GFRC / GRC) دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به بتن معمولی باشد.

به علاوه مزیت دیگر جی اف آر سی (GFRC / GRC) نسبت به بتن مسلح به فولاد این است که فولاد زنگ می زند و در محیط های مرطوب و نمکی قابل استفاده نیست ولی جی اف آر سی (GFRC / GRC) اینطور نیست. از دیگر موارد اختلاف جی اف آر سی (GFRC / GRC) با بتن معمولی وزن سبک آن است که این امکان را فراهم می کند که در ضخامت های بیشتر تولید و به کار گرفته شود. همچنین نصب و اجرای آن آسانتر است و بار بیشتری را تحمل می کند.

طراحی ظریف و دکوراتیو جی اف آر سی

اما عامل دیگر مقایسه دیگر جی اف آر سی (GFRC / GRC) با بتن معمولی این است که به دلیل سبکی و استحکام بالا می توان از سازه های جی اف آر سی (GFRC / GRC) در کاربری های دکوراتیو استفاده کرد و طرح های متنوع و ظریفی از آن ها تولید کرده و به کار بست. نکته دیگر آنکه سطح بتن GFRC دارای ترک و سایش نمی شود و در برابر آتش مقاوم است. همچنین عایق صوتی و حرارتی می باشد و در برابر انجماد نیز نسبت به بتن معمولی مقاوم تر است.

با مراجعه به صفحه جی اف آر سی (GFRC / GRC) هنزا می توانید نمونه های این بتن مسلح به الیاف شیشه را ببینید و در صورت تمایل برای تهیه و خرید با کارشناسان و متخصصان هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *