برای آنکه بتوانید درپوش بتنی مناسبی انتخاب کنید چه فاکتورهایی را باید مدنظر داشته باشید. این سوال، از آن جمله سوالاتی است که در هر خریدی باید پیش رو داشته باشید و خرید شما وقتی یک خرید مطمئن و رضایت بخش خواهد بود که به این سوال به خوبی پاسخ داده باشید یا لااقل بتوانید تا حد امکان برای خرید خودتان فاکتورهای قابل قبولی را به دست آورده باشید.

مهندسان و سازندگان سازه های عمرانی نیز همین کار را باید لحاظ کنند و تا آنجا که می توانند از جهات مختلف وسیله ای را که قصد به کار بردن و خرید آن را دارند بررسی کنند تا بتوانند مشتریان را از خرید خود مطمئن سازند. برای درپوش بتنی نیز مانند بقیه محصولات و تولیدات چنین المان هایی وجود دارند. که بیشترین تناسب و هماهنگی درپوش بتنی با محل به کارگیری آن در زمانی وجود دارد که این المان ها به طور دقیق و کامل مورد بررسی قرار گیرند.

مقاومت درپوش بتنی در برابر دبی متوسط بارش

درپوش بتنی باید علاوه بر استحکام و مقاومتی که به طور کلی دارد، دارای تناسب های محیطی نیز باشد و هماهنگی های لازم را با محل به کارگیری از جهات و جنبه های مختلف دارا باشد. در نوشته “چگونگی انتخاب درپوش بتنی مناسب” همین مسئله را از نگاه کارشناسی متخصصان هنزا مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. برای آنکه شما نیز بتوانید بررسی دقیقی در رابطه با موضوع خرید یا طراحی درپوش بتنی داشته باشید بهتر است مقاله بالا را حتما بخوانید.

درپوش بتنی یکی از کارکردهایش آن است که در سیستم فاضلابی به کار گرفته شود. در این موارد یکی از حدودی که آن را مورد توجه باید قرار داد و در فرمول های محاسبه مقاومت مورد نیاز و همچنین ضریب اطمینان در طراحی درپوش بتنی باید رعایت شود این است که بتواند حداکثر میزان پساب را تحمل کند. پساب یا فاضلاب که درپوش بتنی باید قوام کافی را در برابر آن داشته باشد به مایعات دور ریز و مصرف شده ای گفته می شود که معمولا در مناطق شهری و صنعتی به سیستم فاضلاب افزوده می شود.

علاوه بر آن امکان آمدن سیل یا بارش های شدید را نیز طراحان باید در طراحی درپوش بتنی در نظر بگیرند. به حجمی از آب که در واحد ثانیه از واحد سطح مقطع می گذرد. البته در محاسبه دبی بر اساس فورمول های موجود مدت زمان بارش و شدت بارش اثرگذار هستند. و با توجه به محاسبات انجام شده، دبی بارش باران یا سیلاب محاسبه شده و درپوش بتنی باید بتواند در برابر آن مستحکم بایستد.

چرا که اگر درپوش بتنی دارای آن چنان مقاومتی که نیاز است، نباشد، به این معنا است که انرژی آزاد شده در دبی های جریان بالا و نیرویی که می توانند به اجسام و اشیای مختلفی که در معرض آن ها قرار می گیرند وارد کنند می تواند، اجسام دارای قدرت کم را از بین ببرد. به این ترتیب لازم است که درپوش بتنی را دارای مقاومت بالا در برابر این جریان ها طراحی کنیم.

به همین دلیل گفتیم که در طراحی درپوش بتنی فاکتورهای محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود. برای آشنایی با فرمول ها و نحوه محاسبات دبی می توانید با کارشناسان و متخصصان هنزا تماس بگیرید. نمونه های تولید شده داخلی این محصول نیز در صفحه درپوش بتنی هنزا موجود است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *