چنانچه با دنبال کردن مقالات هنزا که در واقع تلاشی است برای آشنا سازی مخاطبان و هموطنانمان برای آشناتر کردن ایشان با مصالح ساختمانی نوین که در جهان و در کشورمان تولید می شود و می توانند برای ساخت و ساز ساختمان خود از آن ها بهره ببرند. که همانطور که در این مقالات روشن شده است، بیشتر این مصالح ساختمانی محصولاتی هستند که مواد اولیه و اساسی آن ها بتن است و در کارکردهای مختلف سازه ای مانند کفسازی بتنی به کار گرفته می شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد، کفسازی بتنی یکی از بخش های مراحل ساخت یک ساختمان و یا محیط غیر ساختمانی و شهری است که اهمیت ویژه ای در نظر مهندسان و معماران خواهد داشت. برای انکه بخواهیم به معرفی این فرآیند یعنی کفسازی بتنی بپردازیم، ابتدا لازم است که مقداری در مورد فرآیند کفسازی صحبت کنیم.

کفسازی بتنی از این جهت دارای اهمیت است، که شهرسازان و ساختمان سازان از دوره مدرن به بعد، برای عملیات ساخت و ساز این مطلب را در نظر گرفتند که نمی توان محوطه هایی را که در تماس با زمین هستند بدون پوشش رها کرد. در واقع کفسازی بتنی یا سایر کفپوش ها را اگر در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار ندهیم، با زمینی پوشیده از سنگ و خاک مواجه خواهیم بود.

معرفی کفسازی بتنی

امروزه در محیط های ساختمانی و همچنین در همه محیط های شهری اعم از خیابان ها، کوچه ها، پارک ها و غیره. سطح زمین را به حال خود رها نمی کنند و با استفاده از کفسازی بتنی یا سایر انواع کفپوش ها آن ها را پوشش می دهند. برای اینکه با سطحی از زمین که طبیعتا خاکی است یا سنگی است مواجه نشوند که با اینکه این امر مسئله روشنی است ولی مقداری به آن خواهیم پرداخت.

کفسازی بتنی وقتی به میان آمد که پیش از آن نیز فرآیند کفسازی و کفپوش کردن سطوح مجاور زمین، امر رایجی بود. این مسئله را پیش از بررسی کردم کفسازی بتنی بهتر است مورد تحلیل قرار دهیم. در واقع همانطور که می دانید سطحی که پوشیده از سنگ یا حاک باشد از چند جهت مناسب زندگی کردن نیست و به همین دلیل امثال کفسازی بتنی به صنعت ساخت و ساز راه پیدا کرده اند.

یکی از مواردی که سطوح اولیه بدون کفسازی بتنی یا هر گونه کفسازی دیگری دارند، این است که ایجاد گرد و خاک و کثیفی می کنند که به دلیل ذرات ریز خام و گرد و عبار این آلودگی و کثیف بودن قابل انتقال به محیط های مجاور و داخل خانه ها و ساختمان ها نیز می باشد و باعث کثیف شدن لباس و بدن انسان ها خواهد شد. بنابراین جلوگیری از این وضعیت آلودگی را می توان از جمله انگیزه های فرآیند کفسازی بتنی دانست.

نظافت و زیبایی کفسازی بتنی

هرچند در مورد سایر کفپوش ها نیز این مسئله وجود دارد ولی به ترتیبی که در آینده بیشتر روشن خواهد گردید و مورد صحبت قرار خواهیم داد، این عملکرد در مورد کفسازی بتنی به وجه بهتری صورت می پذیرد. اما نکته دیگری که سطوح خاکی و سنگی را مشکل دار می کند، بحث زیبایی شناختی است.

از لحاظ معیارهای زیبایی و مورد پسند بودن اگر بخواهیم یک سطح معمولی که پوشیده از خاک و سنگ است را به کفپوش های مدرن و از جمله کفسازی بتنی مقایسه کنیم، مشاهده می کنیم، که این سطوح پیشرفته از لحاظ جذابیت بصری و زیبایی، بسیار مطلوب تر و زیباتر هستند.

بدین منظور هم فاکتور نظافت و هم فاکتور زیبایی بصری را باید به عنوان عواملی در نظر گرفت که باعث شده اند امروزه ما در همه محوطه هایی که در یک محیط شهری قرار دارند، استفاده از پوشش های مختلف برای کف را داشته باشیم که یکی از آن ها کفسازی بتنی است.

البته دلیل سومی را نیز برای استفاده از کفپوش ها باید مد نظر قرار داد. این دلیل عبارت است از اینکه راه رفتن و رفت و آمد بر روی کفپوش ها و به خصوص کفسازی بتنی برای پا آسانتر است و راه رفتن بر روی آن آسیبی برای پا ندارد ولی راه رفتن بر روی خاک و سنگ می تواند برای پا آسیبی به همراه نداشته باشد و علاوه بر آن احساس آرامش بیشتری را به شخص راه رونده منتقل می کند.

این مواردی کف گفته شد نشان دهنده این است که مهندسان و کسانی که دست اندرکار ساخت و ساز و راه اندازی سازه های مختلف هستند که انواع مختلف سازه ها را شامل می شود، برای مناطقی که تماس با سطح زمین دارد، بسته به محیط مورد نظر، از کفپوش های مختلفی استفاده می کنند که کفسازی بتنی در میان آن ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

در مقالات بعدی که در موضوع کفسازی بتنی ارائه خواهیم کرد، سعی می کنیم انواع مختلف کفپوش ها، غیر از کفسازی بتنی را معرفی کرده و جایگاه استفاده هر یک را مشخص و روشن کنیم. ور در این میان به کفسازی بتنی و مزایای آن نیز به طور مفصل خواهیم پرداخت تا آن دسته از مشتریانی که قصد استفاده از این محصول را دارند با تماس با متخصصان هنزا بتوانند از آن بهره مند گردند و همچنین صفحه کفسازی بتنی هنزا را به شما معرفی خواهیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *