برای آنکه بتوانیم از یک محصولی که در صنعت ساختمان ابداع و سپس تولید می شود نهایت استفاده را ببریم، لازم است که هم به خصوصیات و ویژگی های آن واقف باشیم تا بدانیم که استفاده از آن محصول در چه محیط ها و چه شرایطی مناسب است و هم اینکه برای نصب و اجرای آن از متخصصانی که می توانند در نهایت دقت و طرافت کارشان را پیش ببرند بهره ببریم. همه این ها باعث می شود که نتیجه نهایی به دست آمده مطلوب ما باشد. در مورد استفاده از بتن اکسپوز نیز همین موارد باید رعایت شود.

به همین جهت در مقاله “مشورت با کارشناسان هنزا درباره نصب بتن اکسپوز” بیان کردیم که افراد یا شرکت های ساخت و سازی که برای پروژه های عمرانی خود قصد دارند از بتن اکسپوز استفاده کنند، به جهت آنکه بازدهی کارشان تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند و سطحی را که قرار است با بتن اکسپوز بپوشانند، جلوه بی نظیر و چشم نوازی پیدا کند، بهتر است در این زمینه با کارشناسان و مشاورانی که در هنزا حضور دارند و با کارکردهای بتن اکسپوز و ویژگی های آن آشنایی کامل دارند، مشورت کنند.

تناسب بتن اکسپوز با محیط های مختلف

این مشورت کردن ها باعث می شود که مهندسان و معمارانی که به دنبال بهره مندی از بتن اکسپوز در بخشی از ساختمان در حال ساخت خود هستند، بتوانند با نگاه جامع تر و مسلط تری این کار را به سرانجام برسانند. چرا که مثلا کسی که می خواهد بتن اکسپوز را در یک محیط مرطوب به کار ببرد باید اطلاع داشته باشد که آیا خواص بتن اکسپوز به گونه ای می باشد که بتواند در برابر رطوبت موجود در آن محیط از خود مقاومت نشان دهد یا اینکه ممکن است در اثر آن رطوبت فاسد شده و یا دچار قارچ زدگی و یا فرسایش گردد.

یا مثلا اگر بخواهد از بتن اکسپوز در محیطی که دارای بادهای شدید و گرد و خاک است استفاده کند نیز لازم است عنایت داشته باشد به اینکه سطح بتن نما چه مقدار مقاومت در برابر این عوامل طبیعی را دارد و آیا آن ها می توانند موجب شوند که سطح بتن اکسپوز دچار خوردگی، سایش و یا این قبیل صدمات گردد یا خیر. بنابراین انتخاب بتن اکسپوز در یک محیط هم نیاز به آشنایی با مختصات و ویژگی های آن محیط دارد و هم احتیاج به آگاهی از خواص بتن اکسپوز و میزان مقاومت سطحی و پایداری آن در برابر عوامل گوناگون خواهد داشت.

علاوه بر آن باید به محیط های اسیدی، محیط های قلیایی و غیره نیز اشاره کرد که این ها می توانند از لحاظ شیمیایی بر سطح بتن نما اثرگذار باشند یعنی باعث شوند که عناصر محیطی موجود در هوا که با سطح بتن اکسپوز تماس دارند با مولکول های آن واکنش شیمیایی بدهند و این باعث تغییر ساختار مولکولی عناصر سطحی بتن اکسپوز شود که می تواند اثرات مخربی هم از لحاظ ظاهری و زیبایی سطحی و هم از لحاظ مقاومت آن گردد.

بنابراین رعایت و مراقبت از همه این موارد هنگام به کار گیری بتن اکسپوز لازم و ضروری است و به همین جهت مشاوره با کسانی که در این زمینه تخصص کافی دارند پیش از شروع کار مفید است. به این منظور می توانید صفحه بتن اکسپوز هنزا را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *