شاید گاهی برای یک بنای ساختمانی بسیار بزرگ که دیوار نمایی آن سطح وسیعی دارد، پیشنهاد معماران این باشد که برای آنکه نمای آن را بتن اکسپوز کار کنید، بهتر است که در محل عمل بتن ریزی انجام شود. و همانطور که قبلا بیان کرده ایم، عمل انجام بتن اکسپوز در محل پروژه به این شکل است که با فریم بندی و قلب گذاری سطح دیوار مربوطه از پایین شروع به ریختن بتن درون قاب ها می کنند و پس از آن که سیمان خودش را گرفت و محکم شد، قاب ها را جدا کرده و در ردیف های بالاتر نصب می کنند.

سپس همان ردیف های بالاتر را بتن ریزی می کنند و منتظر خشک شدن آن می شوند و این عملیات را تا آن جا ادامه می دهند که کل سطح مورد نظر را توانسته باشند که با نمای بتن اکسپوز بپوشانند. که البته همانطور که می داندی دقت و کیفیت در این کار و صاف و صیقلی بودن نمای بتن اکسپوز نهایی هیچ وقت به انداز های نیست که ما این کار را توسط پنل های بتن اکسپوز پیش ساخته انجام دهیم.

مشورت با طراح پروژه برای انجام نمای بتن اکسپوز

به همین دلیل در نوشته “بتن اکسپوز را به صورت پنل های پیش ساخته به کار بگیرید” توصیه معماران و طراحان بهره مندی از پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز به جای بتن ریزی در محل بود. شاید این پیشنهاد در محیط های متفاوت با هم فرق کند. و یا اینکه مهندس و یا معماری که کار ساخت و ساز ساختمان شما را به عهده دارد به شما پیشنهاد دیگری بدهد.

دقت باید داشته باشید که استفاده از پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز یک توصیه کلی است. و در موارد خاص و جزئی ابتدا باید به مشورت طراح و سازنده ساختمان خود توجه کنید. چرا که او به دلیل آن که با شرایط خاص پروژه آشناست ممکن است پیشنهاد بهتری داشته باشد. اگر در این زمینه دچار ابهام یا شک هستید می توانید به کارشناسان ما در هنزا مراجعه نمایید و یا صفحه بتن اکسپوز هنزا را ببینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *