در مرحله قبل که در مقاله “شناورسازی بتن اکسپوز” در مورد آن صحبت شد، این مسئله را که وقتی بخواهیم بتن اکسپوز را تولید کنیم، پس از قالب گیری در مرحله این که بتن اکسپوز را به داخل قالب ریختیم، نیاز به این داری که آن را روان و شناور کنیم تا تمام سطح بتن اکسپوز یکدست و یکنواخت گردد.

در اینجا به مرحله بعدی می پردازیم که عبارت است است شناورسازی به صورت دست و همچنین لبه سازی برا قطعه بتن اکسپوز به صورت دستی در راستای بیرونی. اینکه شما بخواهید بتن اکسپوز را به صورت دستی لبه سازی کنید باعث می شود که دقت و ظرافت بیشتری به خرج داده و بتوانید لبه های گرد زیبایی در مقابل لبه های تیز و سخت داشته باشید.

مراحل شناورسازی و لبه سازی بتن اکسپوز

همچنین این کار باعث چسبندگی لبه ها می شود. اگر اشتباهی در روند لبه سازی رخ دهد استفاده از روش شناورسازی دستی سبب می شود که هر اشکال و ایرادی که در راستای لبه در طی مراحل قبلی این روند رخ داده است، بر طرف شود و به این ترتیب شما با قطعه ای از بتن اکسپوز مواجه خواهید بود که دارای لبه هایی کاملا فرم گرفته و با سطحی یکنواخت بدون پستی و بلندی و هر گونه اشکالی خواهید بود.

درضمن در شیوه شناورسازی دستی شما قادر خواهید بود هر گونه حفره و منفذی که همچنان در سطح بتن اکسپوز وجود دارد را برطرف نمایید. در مرحله آخر نیز به پایان شناورسازی خواهیم رسید و همچنین ساخت لبه بتن اکسپوز نیز به اتمام می رسد. در مرحله انجام کار پس از آن که یکبار چسب بر روی سطح به وسیله فرآیند شناور سازی و لبه سازی انجام دهید، وقت آن است که کل این فرآیند را یک بار دیگر انجام دهید.

این که این مرحله شناور سازی و لبه سازی دو بار تکرار شود سبب می شود که بتن اکسپوز نهایی به دست آمده از لحاظ شکل ظاهری بسیار شکیل و چشمگیر از آب درآید. هدف این است که خطوط شناور سازی و خطوط لبه سازی کاملا از بین بروند یعنی هیچ اثری از روند کار بر روی قطعه نهایی بتن اکسپوز باقی نماند. چرا که باید سطح نهایی کاملا یکپارچه باشد. این خود می تواند معیاری برای سنجش کیفیتو مرغوبیت بالای کار ساخت بتن اکسپوز باشد.

البته نرمی و روانی سطح بالایی بتن اکسپوز نیز باید در جای خود مورد ملاحظه قرار گیرد. این کار بسته به آب و هوای محیط ممکن است کمی زمان گیر باشد، اگر هوا آفتابی باشد سبب می شود که روند خشک شدن بتن اکسپوز سریع تر اتفاق بیفتد. البته اگر که روند خشک شدن بتن اکسپوز با سرعت بسیار بالایی اتفاق بیفتد ممکن است موجی ایجاد برخی ترک ها و شکاف ها در سطح کار شود. به این ترتیب می تواند این مسئله مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

بنابراین در اینجا فرآیند شناورسازی با همه ظرافت های کاری خود به پایان می رسد و نوبت به مراحل بعدی می رسد که در نوشته های بعدی به آن می پردازیم و جهت آشنایی پیشاپیش با آن ها می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در تماس باشید. علاوه بر آن بهتر است در صفحه بتن اکسپوز هنزا در مواجهه با نمونه های برتر این محصول باشید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *