برای ساخت یک قطعه بتن اکسپوز با طرح دلخواه و به وسیله خودتان باید مراحلی را طی کنید و از ابزار خاصی استفاده کنید. البته برای انجام کارهای وسیع و گسترده حتما لازم است که با شرکت های تولید مصالح و سازه های ساختمانی در ارتباط باشید. اما آن طور که در مقاله “مراحل شناورسازی و لبه سازی بتن اکسپوز” و نوشته های قبلی گفتیم در حد پنل های کوچیک خودتان نیز می توانید با رعایت اصول استاندارد، بتن اکسپوز خودتان را تولید نمایید.

اما پس از اتمام مراحل ابتدایی نیاز به انجام کارهای پایانی است که اولین کار این است که اسپری بر روی سطح مخلوط بتن اکسپوز پاشیده شود. وقتی که کار انجام سطح رویی بتن اکسپوز به اتمام رسید و سطح بالایی آن دارای هیچ حفره، منفذ یا خطی نبود و کاملا صاف و یکدست بود، وقت آن است که یک اسپری که زمان خشک شدن سطح را به تاخیر می اندازد بر روی سطح بالایی پاشیده شود.

اسپری کردن بر روی سطح بتن اکسپوز

همنطور که گفته شد این اسپری شیمیایی باعث می شود که لایه بالایی بتن اکسپوز خیس باقی بماند در حالی که لایه های درونی تر شروع به خشک شدن و سفت شدن می کنند. سعی کنید که اسپری را کاملا به صورت یکنواخت و مساوی در تمام سطح لایه پخش کنید.

اگر این مطلب رعایت نشود و بخشی از سطح بتن اکسپوز مرطوب تر از بقیه باشد، باعث می گردد که قسمتی از سطح زودتر از بقیه خشک شود و این اتفاق باعث مس شود یکدستی فرآیند خشک شدن بتن اکسپوز تحت تاثیر قرار بگیرد و همین امر می تواند سبب گردد که در فرآیند شستشوی نهایی حفره ها و ناهمواری هایی را بر روی سطح نهایی کار مشاهده کنیم که هم از جهت زیبایی و هم از جهت کارایی می تواند به کار ما خدشه وارد کند.

به این ترتیب شما می توانید نمونه های خود را در ارتباط با متخصصان و کارشناسان هنزا قرار دهید و برای انجام بهتر کار، از مثال های آورده شده در صفحه بتن اکسپوز هنزا کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *