همانطور که بتن پلاک را به دلیل آن که بتن خود به تنهایی نمای زیبایی دارد و قابل قبول است، می توان بدون هر گونه رنگ آنیزی و یا روکشی به کار برد، از قراری که در نوشته “اجرای بتن پلاک با روکش” مورد اشاره قرار گرفت، در برخی محیط ها که کفپوش های آن مناسب تر است به رنگ ها یا شکل های دیگری باشد، یا طرح چویب یا سنگ و غیره باشد، می توان از روکش برای بتن پلاک استفاده کرد.

روکش بتن پلاک نباید به گونه ای باشد که پس از مدتی با جدا شدن از سطح جلوه ای نامناسب به کلیت طرح ببخشد و به این ترتیب نیاز به توجه است که برای محصولی مانند بتن پلاک که از لحاظ کیفیت و کارآیی در مرتبه بالایی قرار دارد، لازم است از روکش هایی استفاده شود که آن ها نیز از جهت کیفیت و مقاومت سطحی قابل توجه باشند. به این دلیل که لازم است با حرکت و ترددهای بسیاری که بر روی آن قرار می گیرد، همچنان ماند روز اول سالم باقی بماند.

ماندگاری بتن پلاک و عوامل انسانی

نحوه اجرای بتن پلاک با روکش نیز باید مورد توجه قرار گیرد. یعنی به گونه ای طراحی شود که از لحاظ زیبایی و قرار گرفتن در درزهای بتن پلاک کاملا هماهنگ و همساز باشد. معمولا برای انجام این گونه امور که هم نحوه محکم کاری آن باید در نظر گرفته شود و هم جنبه ظارهی آن از دقت ها و ظرافت های خاصی باید بهره مند یاشد، از مجریان مجرب استفاده می شود که هم ضامن زیبایی اجرای کار هستند و هم تضمین کننده ماندگاری اثر.

اما چرا نحوه اجرای بتن پلاک بر طول عمر و ماندگاری آن موثر است؟ چون عوامل مختلفی می توانند بقا و سالم ماندن بتن پلاک را تهدید کنند. و باید مواردی وجود داشته باشد که دربرابر این عوامل بتواند به خوبی مقاومت کنند. تا با کوچکترین اثر تخریبی، بتن پلاک از بین نرود. در ادامه می خواهیم به تعدادی از این موارد بپردازیم. و توجه به این مطالب برای کسانی که می خواهند در یک پروژه از بتن پلاک استفاده کنند و محیط و شرایط مکانی در معرض این عوامل است، ضروری است.

بخشی از عوامل موثر که می توانند ماندگاری بتن پلاک را تحت تاثیر قرار دهند به افرادی که از آن استفاده می کنند بستگی دارد. به عنوان مثال این که متوسط تعداد افرادی که در مدت زمان معینی از روی آن رد می شوند چه مقدار است؟ وزن متوسطی که پنل های بتن پلاک باید تحمل کنند، چه میزان است! آیا در منطقه پر رفت و آمدی قرار دارد یا در منطقه خلوتی واقع است.

آیا فقط محلی که بتن پلاک پوشاننده سطح آن است، تنها محل تردد انسان هاست یا اینکه ماشین ها و وسایل نقلیه نیز از روی آن عبور و مرور می کنند؟ همه این عوامل را در کنار یکدیگر باید در نظر گرفت و در نتیجه پاسخ های آن می توان به برآورد دقیقی در مورد میزان مقاومت و طول عمر بتن پلاک مصرفی دست پیدا کرد.

شما اگر می خواهید که در مورد پروژه کاری خود از این محصول استفاده کنید حتما لازم است که پیش از آن با متخصصان ما در هنزا مشورت های لازم را انجام دهید. علاوه برآن بهتر است نگاهی نیز به صفحه بتن پلاک هنزا بیندازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *