در نوشته “تولید داخلی بتن الیافی هنزا” درباره اینکه برای تولید داخلی بتن الیافی که یک از مصالح ساختمانی نوین و جدید است و کارآیی بالایی در عرصه صنعت ساختمان دارد، چه ساز و کاری باید در نظر گرفته شود. که این کارکرد می تواند روز افزون باشد، و با توجه به مزیت های مکانیکی و زیبایی شناختی بتن الیافی باعث گرایش رو به رشد درست اندرکاران ساهت و ساز نسبت به این محصول شود.

در مقاله “تحقیق و توسعه در تولید بتن الیافی” در این رابطه صحبت کردیم که مساله اصلی در زمینه تولید داخلی بتن الیافی هزینه تمام شده آن است. در مقایسه این هزینه در کشور ما با کشورهایی که ابداع کننده این فناوری بوده اند گفتیم که از آنجایی که در کشورهای ابداع کننده زمینه های تحقیقاتی و همچنین بنیان های تکنولوژیکی برای تولید بتن الیافی و محصولات مشابه فراهم بوده که به سمت تولید این محصول رفته اند، لذا هزینه تمام شده این بتن در آن کشورها نسبت به کشورهایی که وارد کننده فناوری هستند مانند کشور ما بسیار پایین تر است.

فرهنگ سازی در عرصه معرفی بتن الیافی

اما شرکت های تولید کننده محصولات ساختمانی و بتن الیافی در کشور ما مانند شرکت گام آبی فردا به سمت تقویت پایه های علمی و تکنولوژیکی در عرصه تولید مصالح ساختمانی هستند تا بدین وسیله بتوانند هزینه صرف شده برای تولید این محصول را کاهش دهند. اما باید در نظر گرفته شود که اگر شرکت هایی مانند گام آبی فردا به تنهایی بخواهند در این زمینه گام بردارند، سرعت و بازدهی چندانی نخواهد داشت.

بنابراین برای آنکه فناوری تولید بتن الیافی به یک فناوری بومی تبدیل شود لازم است که در این زمینه شاخه های مختلف صنعتی در زمینه های مختلف که هر کدام به نحوی به زمینه مصالح ساختمانی مرتبط هستند تغییراتی برای تسهیل تولید این محصول و همچنین عرضه آن به مشتریان فراهم آورند. حتی در زمینه فرهنگ سازی نیز باید گام های زیادی برای آشناسازی هم وطنان با این محصول برداشته شود.

برای ان منظور ضمن تماس با کارشناسان هنزا می توانید از صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا که از جمله انواع بتن الیافی می باشد بازدید نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *