اگر نوشته “نمونه های خارق العاده نمای جی اف آر سی / جی آر سی” را مطالعه کرده باشید، خواهید دید که بناهای بسیار مجلل و با اهمیت که باید دارای نمایی درخور باشند را امروزه با جی اف آر سی / جی آر سی پوشش می دهند. به این ترتیب موزه های بسیار لوکس، ساختمان های دارای اهمیت ویژه و سازه های با شکوه که طراحی خاص و منحصر بفردی دارند را به راحتی می توان با استفاده از مصالح جی اف آر سی / جی آر سی تولید کرد و ساخت.

اما چرا جی اف آر سی / جی آر سی تبدیل به چنین مصالح با اهمیتی شده است و چگونه توانسته در میان انواع گوناگون متریال های ساختمانی که برای پوشش نماها به کار گرفته می شدند، جی اف آر سی / جی آر سی چنین جایگاه منحصر بفردی را برای خود به دست بیاورد. اگر بخواهیم به صورت کلی دلایل آن را ذکر کنیم باید گفت که دلیل این گرایش ویژه به جی اف آر سی / جی آر سی در دو چیز خلاصه می شود:

  • زیبایی ظاهری و هنری جی اف آر سی / جی آر سی
  • حسن کارآیی جی اف آر سی / جی آر سی

عملکرد جی اف آر سی / جی آر سی در برابر آتش چگونه است؟

یعنی اگر از منظر یک طراح به جی اف آر سی / جی آر سی نگاه کنید، آن را مصالحی مرغوب و قابل اعتماد می بینید که می تواند طراحی های پیچیده و زیبا را به خوبی از کار درآورد و از جهت سطح ظاهری و رنگ پذیری و غیره، هر چیزی که برای زیبایی و جلوه یک نما میاز است را می توان با جی اف آر سی / جی آر سی برآورده کرد.

اما از جهت کارآیی نیز جی اف آر سی / جی آر سی دارای امتیازات خاص خود است. از جمله مقاومت بالای کششی و فشاری که دارد. کنترل ترک ها، ماندگاری بالا، سبکی وزن و سهولت در نصب و جابجایی، مقاومت در برابر ضربه و تنش و همچنین مقاومت بالا در مقابل آتش سوزی و حریق که در این نوشته قصد داریم از این منظر به جی اف آر سی / جی آر سی بپردازیم.

آتش سوزی همواره از عواملی در طبیعت بوده که باعث آسیب به جانداران مختلف از جمله گیاهان، حیوانات و انسان ها شده است و انسان ها همواره در پی یافتن راهی برای در امان بودن از این حادثه طبیعی بوده اند. با توجه به وجود مواد آتش زا در خانه ها و ساختمان های امروزی، مسئله آتش سوزی نیز همواره مد نظر سازندگان و مهندسان و ناظران یک ساختمان قرار دارد.

یکی از مواردی که می تواند به کنترل این مسئله کمک کند و اهمیت جی اف آر سی / جی آر سی در اینجا آشکار می شود این است که مصالحی که در ساختمان به کار می روند، قابلیت اشتعال نداشته باشند که جی اف آر سی / جی آر سی نیز ندارد. در ضمن جی اف آر سی / جی آر سی دارای قابلیت رگلاتوری برای حریق است.

یعنی نه تنها خود مشتعل نمی شود، بلکه می تواند آن را کنترل کند و از انتشار آن جلوگیری به عمل آورد. برای این که با این ویژگی بیشتر آشنا شوید می توانید با کارشناسان ما در هنزا در این زمینه صحبت کنید. به علاوه می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا نیز مراجعه نمایید تا با تنوع این محصول آشنایی بیشتری به دست آورید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *