کمیت های مکانیکی یکی از مهم ترین ویژگی هایی هستند که باید در کنار خصوصیات فیزیکی و شیمیایی یک محصول مورد بررسی قرار گیرند تا ببینیم آیا مصالح ساختمانی مورد نظر دارای کیفیت و قابلیت مناسب برای به کار گیری در یک سازه می باشد یا خیر. به همین جهت محصولات ایران GFRC / ایران GRC که توسط شرکت گام آبی فردا تهیه می شود به مدد محققان و متخصصان این زمینه دارای استانداردهای لازم در زمینه کمیت های مکانیکی می باشد.

در نوشته های قبل کارشناسان ما در هنزا سعی کردند خوانندگان و هموطنان گرامی را با برخی از ویژگی های مکانیکی و مقاومتی ایران GFRC / ایران GRC آشنا سازند. که این آگاهی به آن ها کمک می کند تا بتوانند مقایسه ای از لحاظ استقامت و استحکام در بین مصالح گوناگون داشته باشند و به این ترتیب اگر قصد استفاده از ایران GFRC / ایران GRC داشته باشند بتوانند انتخابی بهینه انجام دهند.

به عنوان نمونه سعی کردیم در نوشته “مقاومت خمشی ایران GFRC/ ایران GRC” شما را با نیروهای خمشی وارد بر یک سازه آشنا کردیم. که این نیروها در انتهای یک قطعه و عمود بر راستای آن وارد شده و می تواند موجب انحراف، تغییر شکل و یا شکست قطعه شود. اما چنانچه گفته شد به لطف وجود الیاف شیشه، پنل های ایران GFRC/ ایران GRC دارای مقاومت خمشی بالایی هستند که می توانند نیروهای خمشی بسیار بالاتری را نسبت به بتن معمولی تحمل کنند پیش از آنکه دچار شکست گردند.

ظرفیت جذب انرژی ایران GFRC / ایران GRC

مقاومت خستگی نیز از دیگر کمیت هایی است که باید برای معرفی یک مصالح ساختمانی به آن توجه شود. و بنا بر آنچه در مقاله “مقاومت خستگی ایران GFRC / ایران GRC” بیان شد باز هم وجود الیاف شیشه (فایبر گلاس) سبب می شود که ایران GFRC/ ایران GRC بتواند در برابر عامل خستگی از خود پایداری و مقاومت نشان دهد.

خستگی در علم مکانیک به نیرویی گفته می شود که به طور مکرر و متناوب در بازه زمانی طولانی به یک جسم وارد شود. همانطور که درباره ایران GFRC/ ایران GRC بیان شد، اگر نیرویی با اندازه کوچک به طور مکرر و در طولانی مدت به یک جسم وارد شود، می تواند آثار تخریبی همانند یک نیروی بزرگ داشته باشد که تنها یک مرتبه به جسم وارد شود.

البته ما درباره کمیت های دیگری هم چون سایش، نیروهای کششی، فشاری و غیره نیز صحبت کردیم و همچنین مقاومت های ایران GFRC / ایران GRC را در برابر هر یک از این نیروها مورد بررسی قرار دادیم. و چنانچه بیان شد وجود الیاف شیشه در ترکیب ایران GFRC / ایران GRC توانسته کیفیت این پنل های بتنی را تا حد زیادی افزایش دهد.

اگر می خواهید با کمیت های بیان شده در خصوص ایران GFRC / ایران GRC آشناتر شوید و نسبت به جزئیات این خواص و همچنین نحوه تست و اندازه گیری این ویژگی ها و مقاومت ها در یک محصول ایران GFRC / ایران GRC بیشتر آشنا شوید، می توانید به نوشته “کمیت های مهم مکانیکی در ایران GFRC / ایران GRC” مراجعه نمایید.

شکل پذیری و طراحی با ایران GFRC / ایران GRC

یکی دیگر از کمیت های مکانیکی مهم و قابل اندازه گیری در پنل ایران GFRC / ایران GRC، کمیت جذب انرژی است. هر چه ظرفیت جذب انرژی یک مصالح ساختمانی بالاتر باشد به این معناست که طیف کاربری آن محصول وسیع تر است و می توان کارکردهای متنوعی از آن انتظار داشت.

مخصوصا هنگامی که ما قصد داریم در یک محیط که دارای حرکت یا در معرض جابجایی و تغییر شکل است سازه ای ایجاد کنیم استفاده از مصالح با خاصیت بالای جذب انرژی مانند ایران GFRC / ایران GRC به کار می آید. چرا که وجود الیاف باعث می شود حرکت ها و تغییر شکل هایی که به سازه تحمیل می شود توسط پنل های ایران GFRC / ایران GRC تحمل شود و مصالح ساختمانی به خوبی آن را خنثی کند.

جذب انرژی بالا باعث می شود که انعطاف پذیری و شکل پذیری ایران GFRC / ایران GRC نیز افزایش پیدا کند. به همین جهت هم می توان طراحی های گوناگونی با این محصول اجرا کرد و هم اینکه می توان ضخامت پنل های آن را کوچکتر در نظر گرفت که با ضخامت کمتر، همچنان مقاومت های مورد نظر و مطلوب را تامین می کند.

به این ترتیب از لحاظ اقتصادی پنل ایران GFRC / ایران GRC نسبت به بتن های معمولی با ضخامت بالا مقرون به صرفه تر خواهد بود ولی از طرفی اگر بخواهیم ظرفیت جذب انرژی و شکل پذیری ایران GFRC / ایران GRC را افزایش دهیم لازم است که از میزان بیشتری الیاف استفاده کنیم. که این مساله خود می تواند از لحاظ اقتصادی مساله ساز شود.

به همین دلیل محققان و کارشناسان تیم هنزا توانسته اند با انجام آزمایشات مختلف به نقطه بهینه ای در ساخت ایران GFRC / ایران GRC دست پیدا کنند که هم از لحاظ ظرفیت جذب انرژی میزان مطلوب را ارائه دهد و هم از لحاظ مصرف الیاف شیشه مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی باشد.

در ادامه صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا را به شما معرفی می کنیم، که پروژه های اجرایی شرکت گام آبی فردا در آن قابل مشاهده است و برای آگاهی از کمیت های مختلف می توانید با کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *