تیم تخصصی هنزا علاوه بر آنکه از پیشروان تولید، عرضه و اجرای مصالح ساختمانی نوین از جمله بتن های پیش ساخته اکسپوز و همچنین پنل های بتن الیافی ایران GFRC / ایران GRC است، سعی دارد تا در مقالات تخصصی خود، خوانندگان و مخاطبان گرامی را با دانش مربوط به این مصالح ساختمانی آشنا سازد.

تا از این طریق افرادی که به دنبال استفاده از ایران GFRC / ایران GRC یا دیگر مصالح ساختمانی مرغوب و با کیفیت برای بهره مندی در ساختمان خویش هستند بتوانند از طریق مقایسه مصالح ساختمانی گوناگون و علمی که درباره ویژگی ها و خواص هر یک به دست آورده اند، دست به انتخاب مناسب ترین مصالح ساختمانی برای استفاده در ساختمان خود بزنند.

با اگر در زمینه انتخاب مصالح ساختمانی به عنوان مثال ایران GFRC / ایران GRC، برای به کار گیری در ساختمان خود مورد مشورت مهندسان و معماران قرار گرفتند بتوانند با توجه به دانشی که از طریق مطالعه مقالات هنزا کسب کرده اند، نظر و سلیقه مناسب خود را در این زمینه داشته باشند و آن را ارائه نمایند.

مقاومت خستگی ایران GFRC / ایران GRC

به همین منظور در مقاله “ایران GFRC / ایران GRC در برابر تنش های حرارتی” به یکی از مهم ترین عواملی که می تواند موجب تخریب مصالح ساختمانی شود که همان تنش حرارتی است پرداختیم و گفتیم که وجود الیاف در ایران GFRC / ایران GRC می تواند فاکتوری مهم برای مقاومت این محصول به کار آید.

یکی دیگر از مواردی که به آن پرداختیم پدیده سایش است که هنگام تماس دو جسم جامد به وجود می آید و می تواند باعث تغییر حجم و فرسایش یک قطعه شود. اما در مورد ایران GFRC / ایران GRC چنانچه در نوشته “مقاومت سایشی ایران GFRC / ایران GRC” صحبت کردیم، گفتیم که الیاف بتن را چنان تقویت و مسلح می کنند که اثر سایش را به خوبی خنثی می کنند.

در این نوشته به پدیده خستگی و تاثیر آن بر روی ایران GFRC / ایران GRC خواهیم پرداخت. قبل از بررسی واکنش ایران GFRC / ایران GRC در برابر خستگی به تعریف خستگی می پردازیم. خستگی در واقع به شکست یک قطعه در برابر نیروهایی گفته می شود که معمولا این نیروهای وارده از حد تسلیم و از میزان استحکام نهایی آن جسم کمتر است.

اما چیزی که باعث می شود این نیروی کمتر از حد تسلیم جسم، بتواند جسم را از پا درآورد این است که این نیرو به صورت متناوب و نوسانی به آن قطعه وارد می شود و این حالت بار وارد آمده به شکل نوسانی و متناوب گویا نیروی وارده را چندین برابر افزایش می دهد و مقاومت قطعه ای مانند ایران GFRC / ایران GRC در برابر آن کاهش می یابد.

نکته ای که درباره خستگی لازم به ذکر است اینکه خستگی به طور ناگهانی باعث شکست جسم می شود و روند تدریجی ندارد و در روی شکل نیز روند شکست مشهود نیست. بلکه با ایجاد ترک های ریز در اطراف نقطه تنش به یکباره این ترک ها گسترش زیادی پیدا کرده و جسم دچار ریزش می شود اما در ایران GFRC / ایران GRC وجود الیاف به عنوان یک عامل هضم کننده نیروهای وارده کمک زیادی به مقاومت در برابر خستگی می کند.

ایران GFRC / ایران GRC به عنوان مصالحی دارای مقاومت خستگی بالا شناخته می شود به همین دلیل در مناطقی که نیروهای نوسانی به سازه وارد می شوند پیشنهاد مهندسان استفاده از ایران GFRC / ایران GRC می باشد.

شما نیز برای بهره مندی از بتن ایران GFRC / ایران GRC در سازه های خود می توانید سفارش خود را با کارشناسان هنزا در میان بگذارید و همچنین برای آشنایی کامل تر به صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *