طرح اختلاط به معنای طرح وشیوه ای است که طبق آن ذرات و اجزای بتن اکسپوز را برای به دست آوردن محصول نهایی با هم مخلوط می کنیم. که بسیار مشابه شیوه مخلوط کردن اجزا در بتن معمولی می باشد. بتن از ترکیب سیمان، آب ماسه، سنگدانه ها و سایر افزودنی هایی که برای ایجاد تراکم و همچنین به وجود آوردن طرح و نقش های گوناگون در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه در مقاله “بتن اکسپوز؛ نمایی با رنگ و طرح متنوع” گفتیم بتن ها می توانند در نقش ها گوناگون تولید شوند.

تفاوت طرح اختلاط بتن معمولی با بتن اکسپوز در به کار بردن مواد پر کننده در بتن اکسپوز می باشد. که این مواد در ترکیب بتن نما سبب می شود سیالیت و روان بودن بتن افزایش یابد و ماسه و سنگدانه ها به طور یکنواخت درون سیمان جاری شوند. البته به کار بردن بیش از حد این روان کننده ها موجب از هم پاشیدگی اجزای بتن نما می شود و باعث جدا شدن سنگدانه ها از مخلوط بتن نما می گردد.

پنل پیش ساخته بتن اکسپوز

اما مطلب دیگری که باید در مورد بتن اکسپوز مد نظر داشت این است که بتن نما را به دو شیوه و متد می توان بر روی نمای ساختمان اجرا نمود که عبارتند از روش پیش رونده و روش پیش ساخته. که اطلاعات بیشتر در این رابطه را می توانید در نوشته “نکات مهم در اجرای بتن اکسپوز” به دست آورید.

در روش پیش ساخته ابتدا در محل کارخانه پنل های بتن اکسپوز آماده و ساخته می شود و مراحل خشک شدن و نگهداری نیز در آنجا صورت می پذیرد. این پنل ها در طرح های گوناگون، رنگ های متنوع و ابعاد و سایزهای مختلف طراحی و تولید می شود. تا دست صاحبان و مالکان ساختمان ها برای طراحی و پوشش دیوارهای مورد نظر باز باشد. برای آشنایی با برخی از نمونه های این پنل ها توصیه می شود که از صفحه بتن اکسپوز هنزا دیدن نمایید و یا با کارشماسان هنزا در تماس باشید.

اما روش پیش رونده معمولا جهت ساختمان های بسیار مرتفع که حجم زیادی بتن اکسپوز جهت نما نیاز دارند استفاده می شود که با قالب گذاری و بتن ریزی از پایین به سمت بالا این پروژه ها تکمیل می شود.

1 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    از بتن اکسپوز برای کارهای هنری کوچک هم میشه استفاده کرد?
    نحوه خرید پودر بتن اکسپوز برای خریدهای کم چگونه هست?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *