بتن ها معمولا در ساخت و ساز در مواضعی به کار برده می شوند که در نتیجه نهایی کار، در معرض دیدی نیستند و در زیر لایه های ساخت و ساز به کار می روند. اما برخی از انواع بتن ها وجود دارد که در حال گسترش هستند و وظیفه آن ها پوشش نمای بیرونی و حتی داخلی ساختمان است که به آن بتن اکسپوز گفته می شود. بتن اکسپوز ها به دلیل امتیازاتی که از لحاظ معماری دارند و در مقاله “مزایای معماری بتن اکسپوز” اشاره شد کاربردهای بسیاری از پایه ای ترین سطوح کاربردی و اتاق های گلخانه ای گرفته تا پوشش های سالن های گالری و برج های شعب شرکت ها و … دارد.

کفپوش بتن اکسپوز یا بتن نما

محصولات بتنی بسیاری وجود دارد که به منظور به کار رفتن به عنوان نمای بیرونی تولید می شوند که برای نمونه می توانید صفحه بتن اکسپوز هنزا را مشاهده کنید. به دلیل مقاومت در برابر نفوذ آب از این محصول همچنین در مناطق مرطوب چنانچه در نوشته “استفاده از بتن اکسپوز در محیط های مرطوب” بازگو شد، استفاده می شود. ضمنا با مطالعه “نکات مهم در اجرای بتن اکسپوز” در خواهید یافت که بتن اکسپوز را به صورت پنل های پیش ساخته و همچنین به صورت قالب گیری و بتن ریزی در محل اجرا می کنند. در هر صورت طراحی خاص و زیبا، و انتخاب طرح و رنگ مناسب برای اینکه نتیجه کار مورد پسند مشتری بوده و از لحاظ کیفیت و طراحی نیز دارای سطح عالی باشد، لازم است.

در سال های اخیر نمونه های زیادی از بتن اکسپوز در رنگ ها مختلف به فضای داخلی خانه ها نیز راه پیدا کرده است. که در آن چهارستون اتاق ها و کفپوش را از بتن اکسپوز به کار می گرفتند تا از لحاظ بهینه سازی مصرف انرژی پیشرفت قابل ملاحظه ای در خانه ایجاد شود چرا که بتن اکسپوز می تواند به عنوان عایق حرارتی در فصل سرما و گرما به صرفه جویی در مصرف انرژی خانه کمک کند. البته دیوارپوش های بتن اکسپوز را می توان به رنگ متناسب با دکوراسیون خانه رنگ آمیزی کرد و از این جهت زیبایی خاصی به خانه بخشید و دیوارهای مورد نظر خود را داشته باشید به همان گونه که در نوشته “نمای بتن اکسپوز خاص خود را داشته باشید” بیان شد.

نمایی دیگر از بتن اکسپوز

اما اگر می خواهید با مزایای به کار گیری بتن اکسپوز آشنا شوید می توانید با کارشناسان محصولات هنزا تماس بگیرید که در ادامه به برخی از این امتیازات اشاره می کنیم:

– از سایر متریال هایی که برای نما استفاده می شود و هزینه های جانبی آن ها و اتلافات و زمان گیری طولانی آن ها صرفنظر می کنید.

– عایق خوبی برای انرژی حرارتی هستند.

– نیاز به مراقبت و نگهداری آنچنانی و هزینه بر ندارند.

– از لحاظ بصری زیبا و جذاب است.

– بتن اکسپوز در بافت ها، طرح ها و رنگ ها مختلف عرضه می شود.

– می تواند در اشکال و قالب های متنوع و مختلف تولید و اجرا شود

– از لحاظ اقتصادب مقرون به صرفه است.

– دوام و طول عمر بالایی دارند

– قابل احنراق نیست و شعله را گسترش نمی دهد.

– در برابر کپک و قارچ و حشرات آسیب پذیر نیست.

– می توان رنگ و نقش آن را تغییر داد.

– عایق صوتی است و در برابر سیل و باران منعطف است

– روش ها و طرح های اجرایی بسیار متنوعی برای نصب بتن اکسپوز در دسترس است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *